پیشرفت ۹۶ درصدی فاز یک مترو قم

قم(پانا) - مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت فاز نخست پروژه متروی قم تاکنون ۹۶ درصد پیشرفت داشته و عدم تامین اعتبارات، تجهیزات و تحریم‌های اقتصادی از جمله دلایل تاخیر این پروژه بوده است.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت ۹۶ درصدی فاز یک مترو قم

محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های زیر بنایی باید با دید کلان نگرش شود و یکی از راهبردهای رفع آلودگی هوا بحث حمل و نقل ریلی است و کشورهای دنیا سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی ابراز کرد: انجام پروژه مترو برای افق‌های دور استان قم با توجه به رشد جمعیت تشکیل بسیار اساسی است و ما از مدافعان انجام این پروژه هستیم.

انگشت باف تصریح کرد: فاز نخست متروی قم دارای ۹۶ درصد رشد بوده و دلیل به سرانجام نرسیدن این پروژه عدم تأمین اعتبارات و تجهیزات و تحریم‌های اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: مصرف روزانه بنزین کشور روزانه به ۱۲۰ میلیون لیتر می‌رسد که با تحقق پروژه مترو موجب حفظ محیط زیست خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تأمین واگن مترو دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۸ با پیمانکاران پروژه مترو شهر قم برای باقی ماندن تجهیزات در استان به نتیجه رسیدیم ولی آنان ادوات و تجهیزات را از استان خارج کردند.

انگشت باف ادامه داد: این تجهیزات نظیر قالب‌های سگمنت مترو ۴۵ میلیارد تومان ارزش گذاری شده که بنا بر قسط بندی در سه بازه زمانی مقرر شده تا از پیمانکار کسر شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: تاکنون ارزشی نزدیک بر ۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه متروی قم هزینه شده است ضمن اینکه مترو برای آینده شهر قم بسیار ضروری است.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار