فاطمه فانی*

شهدا، منظومه‌های شیدایی

قم (پانا) - سلام و درود بر شهدا، منظومه‌های شیدایی و آن گمنامانی که پرآوازه و نامدار شدند و در بهشت موعود، ماوا گزیدند.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شهدا، منظومه‌های شیدایی

آری! باید سلام کرد بر چفیه‌هایی که در جبهه‌های حق با خون دلاورمردان مبارز، متبرک شدند و بر لاله‌هایی که خیمه انقلاب اسلامی را محکم و استوار، پا بر جا نگه داشتند.

به راستی که هشت سال دفاع مقدس، برگ تاریخی زرینی از هویت اجتماعی ما نوجوانان و جوانان ایران‌زمین است و افتخار می‌کنیم به سرزمینی که موطن و مهد ایثارگران برومند است. این سرزمین بهشتی، هر قطعه‌اش کربلایی است به وسعت یک جهان که غزل‌های عاشقی می‌سرایند و هر روز در آسمان نیلی خود چون ابر بهاری می‌بارند.

آری! شلمچه، فاو، دهلاویه، هویزه، شرهانی، فکه، طلائیه و مجنون، هر کدام منظومه‌ای از جنون و شیدایی رزمندگان دیروزی جبهه‌ها هستند. جهادگرانی که با شور و التهاب در مقابل دشمن بعثی ایستادند و با دشمنانی که در تحت الحمایگی غربی‌های کورسو بودند با غیرت و تعصب مبارزه کردند و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند و به سوی بهشت رضوان در اوج عزت و مردانگی، پَر گشودند.

جهادگرانی که در دارالسلطنه عشق به ندای حضرت حق، آری گفتند و فرجام این ولایتمداری را هم در دنیا و هم در بهشت جاوید دریافتند. خرمشهر، دیار عاشقان بی‌باک برای تقویت خط ولایت و تداوم بخشیدن به خط امام و رهبری و بصیرت‌افزایی با خدمت بی‌منت خود، تک‌تک اعضای خانواده‌ای که در قاب عکس روی طاقچه بودند را در زیر آوار گلوله‌ها دفن کردند.

به راستی که ایران، نمایشگاه شهدای قهرمانی است که با کسب مدال مشعشع، تجلی‌گر پاکی، اخلاص و وحدت شدند. شهدای والامقام در کلاس جهاد و ایثارگری با نمره عالی، مورد قبول درگاه کبریایی شدند. علمداران نهضت امام خمینی(ره)، لباس‌های خاکی‌رنگ‌شان همان لباس اَحرام است و در محراب سنگرها به حسین ابن علی(ع) اقتدا کردند و با عنایت پروردگار متعال آهنگ موزون حماسه جهاد را نواختند.

* دانش‌آموزخبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار