مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم خبر داد:

افزایش 9 برابری درخواست سرویس دانش‌آموزی مدارس قم

قم (پانا) - مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم گفت سال گذشته در زمینه‌ سرویس مدارس ۱۵۳ مدرسه را پوشش دادیم و امسال شاهد ۹ برابر شدن این ثبت‌نام‌ها هستیم.

کد مطلب: ۱۵۰۲۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 9 برابری درخواست سرویس دانش‌آموزی مدارس قم

قاسم طالبی، در گفت‌وگویی با اشاره سامانه سپند اظهار کرد: سامانه ثبت نام سرویس‌های مدارس تا تاریخ 15 تیر باز بود اما در مقطع بعدی تا 10 شهریور تمدید شد و پس از این تاریخ با درخواست مجدد به وزارت کشور این سامانه تا 24 شهریور بازگشایی شد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه‌ ابلاغی هیئت وزیران، باید تا پایان تیرماه ثبت‌نام‌ها مشخص و به پایان می‌رسید، تا برای جذب شرکت‌ها و ساماندهی رانندگان و چینش سرویس‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

طالبی عنوان کرد: امسال اولین سالی بود که این مصوبه اجرا می‌شد. از اتحادیه حمل و نقل وزارت کشور اتفاقات و تقاضاهایی مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه شکل گرفت.

‌وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر مقدس قم 1200 مدرسه در سامانه سپند درخواست سرویس داشته‌اند. ما سال گذشته در زمینه‌ سرویس مدارس تنها 153 مدرسه را پوشش داشتیم و امسال شاهد 9 برابر شدن این ثبت‌نام‌ها هستیم. بنابراین باید هرچه زودتر تعداد دانش‌آموزان و شرکت‌ها مشخص شود. شرکت‌ها شرایط و قوانین مختلفی برای پذیرش این مسئولیت دارند.

‌طالبی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم که امسال اجرایی شد، موضوع اخذ ضمانت‌نامه از شرکت بود. شرکت باید به ازای هر دانش‌آموز 40 درصد هزینه سرویس معادل  2.5 میلیون تومان وجه، به جهت ضمانت‌نامه‌ بانکی دریافت می‌کرد. بنابراین شرکت‌ها باید به تعداد دانش‌آموزانی که از ما تقاضای سرویس دارند ضمانت‌نامه ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم درباره‌ی بیمه‌ شخص ثالت سرویس مدارس گفت: با عنایت به آئین‌نامه‌ی ابلاغی، رانندگان باید شرایط لازم را برای اخذ سرویس مدارس داشته باشند. بیمه‌ شخص ثالت معتبر ازجمله موارد مهمی است که مورد توجه مل قرار دارد. ما مدارک رانندگان جذب شده را از شرکت‌ها دریافت و بررسی کرده و درصورت نبود مشکل در سامانه بارگذاری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: چنانچه اتفاقی در فرآیند سرویس‌دهی رخ دهد، داشتن اعتبار لازم برای بیمه شخص ثالث مسائل را مرتفع می‌کند و پاسخگوی مشکلات خواهد بود. باتوجه به تجارب سنوات گذشته در زمینه‌ چالش‌های سرویس مدارس، شرایط آئین‌نامه را نداشتند و با مشکل روبه‌رو شدند. از والدین عزیز این درخواست را داریم که از خودروهای آزادبر‌ استفاده نکنند.

طالبی اذعان کرد: امسال با بازگشایی سامانه سپند اولیا توانستند خود ثبت‌نام فرزندان خود را انجام دهند و در صورت عدم تامین سرویس در مدارس، سازمان تاکسیرانی درخواست سرویس را پوشش دهد. البته ما این فراخوان را از رانندگان آزادبر‌ نیز داشته‌ایم که درصورت تمایل به شرکت‌های ما مراجعه کنند، چنانچه شرایط فراهم بود می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.

‌مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم بیان کرد: رانندگان طبق آئین‌نامه سرویس مدارس حق دارند تنها 4 دانش‌آموز را در سرویس سوار کند. این شرایط توسط ما و شرکت‌ها درحال پالایش و بررسی است. والدین عزیز از طریق شرکت‌های ما به سرویس مدرسه اقدام کنند تا اطمینان خاطر و آرامش بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند.

وی در بیان هوشمندسازی سرویس مدارس خاطرنشان کرد: چنانچه خودروها در اختیار ما باشند، کنترل و نظارت برای آن‌ها بیشتر خواهد بود و آرامش خاطر بیشتری به خانواده‌ها خواهیم داد. ما پس از چینش و ساماندهی سرویس مدارس، قطعا به مدارس مراجعه خواهیم کرد و با سرویس‌های آزادبر‌ برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم در زمینه‌ نرخ سرویس مدارس گفت: ما در مقوله‌ی نرخ سرویس مدارس باید هم جانب رانندگان را درنظر بگیریم تا انگیزه‌ای برای امر سرویس‌دهی ایجاد کند، هم اولیای محترم توان پرداخت وجه را داشته باشند. ما از شهرهای اطراف خود حداقل 20 تا 25 درصد نرخ کمتری مصوب کرده‌ایم. شهرهای اطراف پایه نرخ 1 میلیون تومان است، درصورتی که استان قم روی مبلغ 780 هزار تومان پایه‌گذاری نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار