سخنران آیین معارفی حرم حضرت معصومه(س):

نام شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی در میان دولتمردان می‌درخشد

قم (پانا) – سخنران آیین معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: نام شهیدان خدمت رجایی، رئیسی و باهنر در میان دیگر دولتمردان درخشان تر است و آنان الگوهایی در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نام شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی در میان دولتمردان می‌درخشد

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در آیین معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: در بین دولتمردان افرادی حجت خدا بر سایرین هستند که باید الگو قرار گیرند.
وی با تاکید بر ولایت پذیری شهدای خدمت، اهتمام آنها نسبت به نماز اول وقت را سیره پیامبران دانست و گفت: شهید رجایی فردی بود که اگر نمازش کمی به تاخیر می افتاد ۲ روز روزه را تنبیه خود قرار می داد و همچنین شهید رئیسی هیچگاه نماز خود را به خاطر جلسات کاری به تعویق نمی انداخت.
حاج ابوالقاسم تشنه خدمت بودن را از ویژگی دولتمردان شهید برشمرد و اظهار کرد: در نظر شهیدان، قدرت فرصتی است برای خدمت به خلق لذا از این امانت برای خدمتگزاری سر ازپا نمی شناختند و استراحت کمی هم داشتند.
وی با بیان اینکه اغلب کسانی که توفیق شهادت داشتند نوعا ساده زیست و متواضع بودند، به نقل خاطره ای از شهید رجایی پرداخت وگفت: آن شهید والامقام هیچگاه غذای ویژه ای نداشت و هم سفره کارمندانش بود؛ روزی یکی از کارکنان برای ایشان میوه های گران قیمتی آورد، شهید رجایی به شدت ناراحت شد و گفت شاه هم بخاطر همین اشرافی‌گری‌ها، شاه شد.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به سفرهای استانی شهید جمهور افزود: ویژگی مهم دیگر این شهدا توجه ویژه به محرومان است به طوری که شهید رئیسی بارها بی توجه به مسائل ایمنی به میان مردم میرفت و پای درد و دل‌هایشان می‌نشست و کارنامه سفرهای استانی ایشان خود گویای مردمی بودن شهید رئیسی است.
وی دارا بودن سابقه جهاد و بصیرت دینی شهدا را از ویژگی بارز آنها خواند و در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با هزاران زحمت و خون ریخته شده و به همت دولتمردان شهیدمان اکنون به دست ما رسیده؛ باشد تا ما و نسل آینده ادامه دهنده این راه باشیم.
مراسم با مداحی و نوحه سرایی علی مهدوی نژاد در رسای دولتمردان شهید ادامه یافت؛ در مراسم فوق سیدمحمد آقامیری استاندار قم  نیز حضور داشت.

خبرنگار : زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار