دومین یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) در قم برگزار می‌ شود

قم (پانا) - دبیر دومین یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) از برگزاری این یادواره در آستانه سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) در قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دومین یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) در قم برگزار می‌ شود

حجت الاسلام احمد قادری، در گفت‌وگویی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه روز به‌ روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند، اظهار کرد: شیعه‌ انقلابی معتقد است که نشستن در محفلی که نام و یاد اهلبیت علیهم‌السلام در آن هست، دلش را نورانی و پاکیزه می‌کند، خصوصا که نام و تصاویر شهدا نیز، شمع و چراغ آن باشد.

وی با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای همنام امام رضا(ع)، عنوان کرد: این یادواره در کنار پنجمین سوگواره‌ مردمی حدیث عشق و ویژه برنامه مربوط به شهدای خدمت، به همّت گروه جهادی تبلیغی شهید محمد رضا شفیعی و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و همکاری همسایه ها همزمان با ایام پایانی ماه صفر در فضای باز مجاور بوستان نغمه قم برگزار می شود.

دبیر دومین یادواره شهدای همنام امام رضا(ع) عنوان کرد: برنامه های یادواره از امروز جمعه نهم شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 14 اردیبهشت هر روز از ساعت 17 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی مسئول محوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظرزاده (فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه‌السلام و حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین ادامه خواهد داشت.

وی قرائت زیارت پرفیض عاشورا، اجرای گروه‌های سرود و دمام و روایتگری خاطرات شهدا را از بخش‌های یادواره خواند و گفت: در آخرین روز مراسم با حضور برادر شهید جمهور، آمسئولین استان قم و خادمین ثامن الائمه(ع) از خانواده‌ شهیدِ شاخصِ همنامِ امام رضا علیه‌السلام تقدیر خواهد شد.

مدیر گروه جهادی شهید محمدرضا شفیعی از همراهی خوب موسسه مواسات اهل‌بیت علیهم‌السلام در این برنامه خبر داد و افزود: سپاه استان قم، تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه‌السلام، شورای اسلامی شهر قم، شهرداری قم، سازمان بسیج سازندگی، حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم، ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، از جمله نهادهایی هستند که در برپایی این مراسمات مشارکت خواهند داشت.

مراسم فوق تا پایان ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) هر روز از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۴۵ در بلوار شهید کریمی، انتهای کوچه ۱۳، فضای باز مجاور بوستان نغمه برگزار می شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار