شکوه حضور میلیونها عاشق در آیین پیاده‌روی اربعین

قم (پانا) - پیاده روی اربعین حسینی(ع) شاهد حضور مثال زدنی و بی‌نظیر گروه‌های مختلف مردم از کشورهای مختلف جهان است که به پاس مظلومیت سرور و سالار آزادگان جهان، در این همایش میلیونی شرکت می کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شکوه حضور میلیونها عاشق در آیین پیاده‌روی اربعین

امروز روز اربعین حسینی(ع) است که به یاد حضور نخستین گروه از زائران پس از واقعه عاشورا بر مزار مطهر سیدالشهدا(ع) و یاران شان در سرزمین کربلا، مردم از نقاط مختلف ایران و سایر کشورهای جهان خود را به این مکان مقدس می رسانند.

آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) مالامال از صحنه های دلدادگی است؛ فرزندان، پدرومادر خود را که توان راه رفتن نداشته ولی شوق زیارت امام حسین(ع) بر دل داشتند، برروی دوش خود گرفته یا بروی ویلچر به سمت کربلا می بردند.

موکب های مردمی که با عشق عمیق و با اندوخته قریب یک سال تدارک دیده شده و مایحتاج زائران را در اختیار آنان قرار می دادند، جلوه دیگری از پیاده روی اربعین بود. بر سر در این موکب ها تصاویر شهدای مقاومت و کسانی که سال قبل خدمت می کردند اما امسال میهمان خاک هستند و چه عبرتی بالاتر از این که باید قدر بدانیم نعمت عمر را و از لحظه لحظه آن برای خدمت به مکتب اهل بیت و شهدا بهره بجوییم.

کسانی هم بودند که خانه های خود را برای زائران امام حسین(ع) آماده کرده بودند و از هیچ خدمتی مانند واکس کفش ها، تهیه غذا و مواد خوراکی، ماساژ زائران و...دریغ نمی کردند..

زائران خسته جسم ولی سرشار از روحیه، وقتی به کربلا می رسند ابتدا به رسم ادب به محضر آقا ابالفضل العباس(ع) می رسند و زیارت می کنند و از ایشان برای زیارت سیدالشهدا(ع) کسب اجازه می نمایند.

اربعین حسینی نماد کشتی نجات است و پیاده روی اربعین راهی است که ما را به سعادت و آن کشتی نجات می رساند؛ پیاده روی اربعین دانشگاهی است که به همه فرهنگ عشق و محبت واقعی و ایثار و خدمت بی منت به دیگران را می آموزد و بخصوص امسال این آیین مذهبی و حماسی که به طریق القدس معروف شد،  نویدبخش انتقام خون شهدای غزه و ان شاءالله آزادی قدس شریف خواهد بود.

بوی بهشت‌ میوزد از کربلای تو 

 ای صد هزار جان گرامی فدای تو

خبرنگار : مهسا شیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار