بازدید معلمان قمی از یادمان شهدا در نقطه مرزی «سیران‌بند» و ارتفاعات «دوپازا و بُلفَت»

قم (پانا) – معلمان قمی زائر اردوی راهیان نور روز سه شنبه از یادمان شهدای سیران بند در نقطه مرزی شهر بانه و دو ارتفاع بلفت و دوپازا در سردشت و نقطه مرزی با عراق بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معلمان قمی از یادمان شهدا در نقطه مرزی «سیران‌بند» و ارتفاعات «دوپازا و بُلفَت»

کاروان راهیان نور بسیج فرهنگیان استان قم در دومین روز از اردوی زیارتی خود، از یادمان شهدای سیران بند در شهر بانه استان کردستان بازدید و با روایتگری «کاک جلال ایازی» از پیشکسوتان کرد دوران دفاع مقدس، با حماسه شهدای این یادمان آشنا شدند.

به گفته کاک جلال، قبور این یادمان متعلق به مردم بیگناهی است که در دست گروهک ضدانقلاب کوموله و دموکرات اسیر بودند و در ۱۷ ماه رمضان سال ۱۳۶۱ به طرز فجیعی به شهادت رسیده و دفن شدند بگونه‌ای که اسامی شهدا معلوم، اما اینکه کدام قبر برای کدام شهید است، مشخص نیست.

سیران بند آخرین نقطه صفر مرزی در ۲۴ کیلومتر جنوب شرقی بانه است و شامل دره شیلر و ارتفاعاتی همچون پنجوین، کانی مانگا، هزارکانی، ساردا، سورا، سه درختی، کله قندی، تپه‌های آسمان و ... می‌باشد.

ده‌ها عملیات از جمله والفجر ۴ در سال ۱۳۶۲ بین بانه و مریوان برای پاکسازی منطقه از لوث وجود ضدانقلاب در نقاط فوق صورت گرفته است.

کاروان زائران قمی همچنین با حضور در ارتفاعات نقطه صفر مرزی بُلفَت و دوپازا در شهر سردشت آذربایجانغربی با این منطقه و موقعیت دو عملیات نصر ۵ و نصر ۷ در مرز عراق آشنا شدند.

 

خبرنگار : ا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار