مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم خبر داد:

وجود یک هزار و 955 تخت بیمارستانی در قم

قم (پانا) – مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان قم از وجود یک هزار و 955 تخت بیمارستانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
وجود یک هزار و 955 تخت بیمارستانی در قم

سید مهدی محصل، در نشست خبری که در سالن همایش‌های بیمارستان امام رضا(ع) تأمین اجتماعی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با یک بیمارستان ملکی و سه درمانگاه پاسخگوی درمان رایگان بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان قم هستیم البته بسیاری از شهروندان شهرهای دیگر برای درمان به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با یک رشد پنج درصدی عمل جراحی در بیمارستان امام رضا علیه‌السلام مواجه بودیم، گفت: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۱ عمل جراحی در بیمارستان امام رضا علیه‌السلام انجام شده است همچنین سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز ملکی داشتیم که  ۱۱ هزار  و ۲۰۰ نفر بستری و مابقی درمان سرپایی بود است.

محصل تصریح کرد: در استان قم یک هزار و  ۹۵۵ تخت بیمارستانی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۷ تخت فعال در بیمارستان امام رضا علیه‌السلام قرار دارد یعنی ۶ درصد، اما در سال گذشته ۷۵ هزار ۶۱۹ بستری در کل بیمارستان‌های استان بودند که از این تعداد بستری ۱۱ هزار ۲۰۳ نفر در بیمارستان امام رضا علیه‌السلام بستری بودند یعنی ۱۵ درصد کل  بستری‌های سال گذشته در بیمارستانی بوده که ۶ درصد کل تخت‌ها را در اختیار دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه رشد ۱۳ درصدی خدمات تخصصی در مجموعه درمانی تأمین اجتماعی در قم را شاهد بودیم، بیان داشت:  جذب متخصص به علت اختلاف تعرفه درمان دولتی و خصوصی سخت است اما توانستیم با رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد متخصص و فوق‌تخصص جذب کنیم.

محصل عنوان داشت: شاهد رشد ۱۰ درصد موالید را در سال گذشته بلوک زایمان امام رضا علیه‌السلام بودیم و در سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ زایمان در بلوک زایمان این بیمارستان انجام شده است که ۸۷۰ آن سزارین و مابقی زایمان طبیعی بودن است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم افزود: برای ارتقای بلوک زایمان دو اتاق آماده‌سازی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین راه‌اندازی بخش ام‌آرآی در بیمارستان امام رضا با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی‌ با اشاره به طرح تشکیل پرونده برای بیماری‌های مزمن که در دستور کار مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم قرار دارد، بیان کرد: از مجموع ۷۹ هزار ۴۶۷ پرونده مزمن الکترونیکی که از سال ۱۳۹۵ تا اسفندماه سال گذشته تشکیل شده بیشترین بیماری مزمن با ۲۹ هزار و ۲۹۲ نفر مربوط به بیماری فشارخون است

 

خبرنگار : علی احمدنیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار