رئیس دانشگاه قم:

مشارکت حداکثری در انتخابات مسیر پیشرفت را در کشور هموار می کند

قم (پانا) - رئیس دانشگاه قم گفت: مشارکت حداکثری و بابصیرت در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای انتخاب کاندیدای اصلح، مسیر را برای ادامه پیشرفت‌های کشور هموار می کند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت حداکثری در انتخابات مسیر پیشرفت را در کشور هموار می کند

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، طی سخنانی در آستانه انتخابات و در مراسم جشن عید غدیر که با حضور خانواده‌های اساتید و کارکنان دانشگاه بین‌المللی قم در فضای باز سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که به برکت دهه ولایت و موالید ماه ذی الحجه این توفیق را به همه ما عطا کرده که گرد هم بیاییم و شادی اهل بیت(ع) را بین خود تقسیم کنیم.

وی افزود:  یکی از مهمترین کار ویژه‌های نعمت امامت و ولایت که خدا به ما عطا فرموده است، این است که امامت موجب نظم و انسجام مدنی و اجتماعی می شود و ولایت اهل بیت(ع) عامل اساسی در اتحاد و همدلی جامعه اسلامی است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: این موضوع را حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در خطبه فدکیه فرمودند که «مسلمانان! فرض الله علیکم خدای متعال واجب کرده بر شما چندین و چند مسئله را از جمله طاعتنا نظاما للملة. خداوند اطاعت و پیروی اهل بیت و ائمه اطهار را بر شما واجب کرد برای رسیدن به هدف نظم و انسجام جامعه» و جامعه با ولایت منظم می‌شود و با امامت ساختار توحیدی پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: فلسفه امامت، این است که در جامعه امنیت ایجاد شود و افتراق اجتماعی رخ ندهد و جامعه متحد و یکپارچه شود.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دشمنان اسلام چنگ و دندان تیز کردند برای دریدن و تکه تکه کردن جامعه اسلامی و چپاول آن و امامت و ولایت تنها عاملی است که از این هجمه و خیال شوم دشمنان جلوگیری می کند.

وی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و همراهانش خاطرنشان کرد: در آن حادثه دردناک رئیس جمهور محبوب، تلاشگر و خستگی ناپذیر را از دست دادیم و غریبانه و مظلومانه به شهادت رسید، وزیر امور خارجه غیور، شجاع و عزتمندی را از دست دادیم که جزء معدود وزرای خارجی بود که با عزت از منافع ملت دفاع کرد و چه سربلندی‌هایی آفرید، امام جمعه محبوب و استاندار پرتلاش یک استان مهم کشور را از دست دادیم و هر کدام از این حوادث کافی بود که جامعه ناامن بشود.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی ادامه داد: در هر کشوری که این گونه حادثه رخ بدهد، بلافاصله مرزها و هرگونه ارتباطات را می‌بندند و روابط را قطع می‌کنند، حکومت نظامی ایجاد می‌کنند اما عصر همان روز نائب المهدی(عج) امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه الله تعالی، موضع‌ گیری کردند که مردم نگران نباشند.

وی افزود: امروز در امنیت کامل و  مثال زدنی، در یک رقابت سنگین همه رقبای انتخاباتی طرح ها و ایده های خودشان را به مردم عرضه می کنند و مردم نیز آزادانه و با یک امنیت کامل انتخاب می‌کنند.

رئیس دانشگاه قم گفت: اینها همه از برکات نظام ولایی است و از برکاتی است که حضرت زهرا(س) در آن خطبه اشاره فرمودند که  ساختار اجتماعی و نظم اجتماعی در پیروی از ولایت شکل میگیرد.

وی با اشاره به جزییاتی از حادثه غدیر خم در روز 18 ذی الحجه و بیعت مسلمانان با حضرت علی(ع)، افزود: ۲۸ صفرهمان سال یعنی ۷۰ روز بعد از آن بیعت ماندگار و بی نظیر، وجود مقدس پیامبر از دنیا رفت اما مردم در سایه غفلت، فریب منافقین را خوردند و بعد از 1430 سال، هنوز زخم خورده آن فریبکاری هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی تصریح کرد: قومیت گرایی ضربه‌ای به پیکره اسلام وارد کرده که هنوز زخم آن التیام نیافته است و به این سادگی نیز بهبود نخواهد یافت؛ اگر جامعه اسلامی متحد بود الان ما داستان غزه را نداشتیم که دختران و زنان و کودکان غزه آنگونه مظلومانه به شهادت برسند.

وی گفت: دشمنان با شعار تفرقه بیانداز و حکومت کن، به دنبال نابود کردن جمهوری اسلامی و ملت هستند و لذا هیچکس نباید به دنبال تفرقه گرایی در جامعه باشد؛ جمهوری اسلامی بهترین خدمات را به عموم گروه ها و قشرهای جامعه داشته و حرکت آن، مبتنی بر آرمان غدیر است.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: جمهوری اسلامی موقعی به هدفش میرسد که یک جامعه  آرمانی بی نقص به دنیا معرفی کند و ما تا آن زمان خیلی فاصله داریم اما بیش ترین خدمات و بهترین خدمات در حوزه  اقتصادی، امنیت، علم و ... داده شده است و در دنیا به پیشرفت های شایانی رسیده ایم.

وی با اشاره به برخی پیشرفت های کشور در دولت سیزدهم، عنوان کرد: امیدواریم که ملت هم قدر خدمات را بدانند و با مشارکت حداکثری و رای هوشمندانه و بابصیرت موجب شوند که مسیر پیشرفت به خوبی ادامه پیدا کند.

خبرنگار: رقیه سادات موسوی

 

خبرنگار : دانش آموز: رقیه سادات موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار