معاون برنامه‌ریزی آموزشی اداره کل شاهد وزارت آموزش و پرورش:

پویش «شهید من» گام موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان است

قم (پانا) – معاون برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای پویش هایی همچون «شهید من» یکی از برنامه‌های تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۸۲۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پویش «شهید من» گام موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان است

سید محمد نبویان، در آیین تجلیل از 66 دانش آموز برگزیده دومین پویش «شهید من» که همزمان با دهه ولایت و امامت در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: همکاری و همت دو مجموعه آموزش و پرورش و بنیاد شهید قم در اجرای پویش «شهید من» بسیار قابل تقدیر و قدرشناسی است.

وی افزود: این پویش که در آن دانش آموزان، شهیدی را انتخاب می‌کنند و حس و حال خود را در مورد آن شهید می‌نویسند، یکی از برنامه‌های بسیار خوب و تاثیرگذار در راستای توسعه وترویج فرهنگ ایثاروشهادت در بین دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام محمد نارویی، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان قم نیز طی سخنانی عنوان کرد: پویش «شهید من» سال گذشته بین مدارس شاهد قم برگزار شد اما در دومین پویش، تمامی مدارس استان مشارکت داشتند.

وی افزود: از بین حدود 700 نامه دانش آموزان مدارس سطح استان قم به شهید مورد انتخاب خود، نامه 66 دانش آموز برگزیده شد.

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان بالا ترین همت خود را در جهت توسعه و گسترش ارزش های اسلامی بویژه شهدا قرار داده است، عنوان کرد: مدارس قم طی دو سال بیش از 3600 یادواره شهدا برگزار کردند.

وی ابا اشاره به اهمیت حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب کاندیدای اصلح افزود: هر کسی به عنوان یک ستاد انتخاباتی در جهت ترویج و ترغیب حضور دیگران برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح عمل کند.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با قدردانی از برگزاری پویش شهید من عنوان کرد: عده‌ای از مجاهدان فی سبیل الله طبق آیه قرآن کریم به شهادت می‌رسند و برخی دیگر در انتظار هستند.

وی افزود: ارتباط بین این دو گروه همواره برقرار است و دغدغه شهیدان عزیز ما به خصوص شهید جمهور این است که مردم پشتیبان و حامی نظام اسلامی باشند و با حضور پرشور و شعور در میدان انتخابات حماسه آفرینی کنند.

 در همایش فوق، دانش آموزان حانیه نجف زاده از آموزشگاه غیردولتی آیت الله بهجت ناحیه 3، زینب محمدی از مدرسه شاهد رضویان ناحیه یک و امیرعلی شابرم از مدرسه شاهد نورعلم ناحیه یک، متن های خود را در مورد شهیدان مجید رساپور، حسن جعفری و سید کاظم رضوی خاوه قرائت کردند.

همچنین سعید عباسی، مدیر مدرسه شاهد گلدوست، مریم ملالو مدیر شاهد هندویان، اعظم امیری مدیر مدرسه حاج محمد لسانی و فهیمه سادات میرمهدی مدرسه کرباسی به لحاظ تشویق به حضور بیشترین دانش آموز در پویش شهید من، مورد تجلیل قرار گرفتند.

اجرای سرود دانش آموزی نیز بخشی از این همایش بود؛ در پایان، از 66 دانش آموز مدارس قم که در پویش شهید من برگزیده شده بودند، با اهداء لوح تقدیر و هدیه 5 میلیون ریالی تجلیل شد.

شرکت کنندگان در این همایش، همچنین با عطرافشانی و گلباران مزار تعدادی از شهدای والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) با آرمان های شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

در همایش تجلیل از برگزیدگان دومین پویش شهید من، حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، هادی بادینلو، معاون فرهنگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و جمعی از اولیاء دانش آموزان منتخب نیز حضور داشتند.

 

 

خبرنگار : ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار