مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم:

جهش تولید کود سولفات پتاسیم در قم، گامی بلند در راستای خودکفایی کشاورزی است

قم (پانا) - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم برای تقویت بخش کشاورزی، شاهد جهش چشمگیری در توزیع و مصرف کودهای پتاسه یارانه‌ای در استان بوده‌ایم.

کد مطلب: ۱۴۸۱۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جهش تولید کود سولفات پتاسیم در قم، گامی بلند در راستای خودکفایی کشاورزی است

به گزارش پانا از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم؛ حسین زند با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: کود سولفات پتاسیم، نقش اساسی در ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

وی افزود: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم به میزان 500 تُن از این کود در قم توزیع و مصرف شد که با حمایت‌های هدفمند و برنامه‌ریزی‌های دقیق در این دولت، شاهد افزایش تا 420 درصدی توزیع و مصرف این نهاده استراتژیک در استان هستیم به‌طوری که از آغاز دولت سیزدهم تاکنون حدود 5000 تُن انواع کود پتاسه در قم توزیع و مصرف شده است.

زند بیان کرد: با توزیع و مصرف 1050 تُن انواع کودهای پتاس در سال اول آغاز به کار دولت سیزدهم نسبت به سال قبل، بیش از 50 درصد افزایش توزیع و مصرف داشته‌ایم. این میزان توزیع و مصرف در سال دوم به حدود 1700 تن و در سال سوم به 2100 تن افزایش یافت که شاهد رشد 420 درصدی در توزیع و مصرف این نهاده استراتژیک در سال سوم نسبت به آغاز کار دولت سیزدهم بوده‌ایم.

مزایای سولفات پتاسیم برای کشاورزان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: سولفات پتاسیم، یکی از مهم‌ترین کودهای شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی است که نقش به‌سزایی در افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش‌های محیطی، آفات و بیماری‌ها دارد. همچنین این کود با بهبود کیفیت خاک و افزایش جذب آب توسط گیاه به رشد و باردهی بهتر محصولات کمک می‌کند.

وی گفت: رشد چشمگیر تولید کود سولفات پتاسیم در قم، نمونه‌ای بارز از اهتمام دولت سیزدهم به توسعه پایدار بخش کشاورزی با تکیه بر دانش و فناوری است. این مهم نویدبخش تحولات مثبت در این حوزه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تلاش‌های جهادگران این عرصه و در نهایت، افزایش امنیت غذایی کشور خواهد بود.

زند بیان کرد: با تداوم حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند می‌توان شاهد رشد روزافزون تولید سولفات پتاسیم در استان قم و خودکفایی کامل کشور در تولید این محصول استراتژیک باشیم. این امر ضمن ارتقای کیفی محصولات کشاورزی به رونق اقتصادی و امنیت غذایی کشور نیز کمک خواهد کرد و علاوه بر صرفه‌جویی ارزی به رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بخش کشاورزی در استان نیز کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار