برگزاری همایش معلمان درس‌پژوه با عنوان «ما با هم می‌آموزیم»

قم (پانا) – همایش پاسداشت معلمان درس‌پژوه و درس‌کاو استان قم با عنوان «ما با هم می‌آموزیم» در سالن شهدای آموزش و پرورش اردوگاه 15 خرداد قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش معلمان درس‌پژوه با عنوان «ما با هم می‌آموزیم»

همایش پاسداشت معلمان درس‌پژوه و درس‌کاو استان قم با حضور محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و محمدرضا سرکار آرانی استاد پداگوژی دانشگاه ناگویای ژاپن در سالن شهدای آموزش و پرورش اردوگاه 15 خرداد قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و فرشید قاسمی و علیرضا رحیمی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های فارس و قم نیز به صورت ویدئوکنفرانس، مطالبی را مرتبط با موضوع همایش فوق بیان کردند.

پژوهش به معنای دمیدن روح به کالبد نظام تعلیم و تربیت، وجود ضعف اساسی در برنامه‌ریزی آموزشی، افزایش رضایت معلمان و دانش‌آموزان در نتیجه وجود برنامه‌ریزی دقیق و قوی آموزشی و نبود تصویر یکپارچه و نظام مشخص پشتیبانی از درس پژوهی، از جمله مباحثی بود که در این همایش مطرح شد.

همایش فوق به صورت ارتباط مستقیم و همزمان با معلمان درس‌پژوه و درس‌کاو دیگر استان‌های کشور برگزار شد و با تشکیل حلقه‌های یادگیری معلمان درس پژوه و ارائه خلاصه‌ای از کتب پژوهشی خوانده شده توسط تعدادی از معلمان، ادامه یافت.

همایش معلمان درس‌پژوه و درس‌کاو استان قم با هدف ترویج فرهنگ درس‌پژوهشی و انتقال تجربیات و آموزش گروهی معلمان برگزار شد.

بیش از 1600 معلم در قالب 250 تیم درس‌پژوهی با مطالعه و پژوهش در خصوص چگونگی انتقال موضوعات مختلف به دانش آموزان اقدام به تحقیق و پژوهش کردند که در نهایت منجر به تولید 250 پوستر آموزشی شد.

نمایشگاه اثار تولید شده معلمان درس پژوه و درس کاو از تاریخ 16 الی 19 اردیبهشت سال جاری برگزار شد و در معرض عموم قرار گرفت.

خبرنگار : ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار