وداع با خادم‌الرضا(ع) در سومین سفر استانی رئیس‌جمهور به قم

قم (پانا) - مردم قم که کمتر از 2 هفته قبل در مراسم استقبال از دومین سفر استانی خادم‌الرضا(ع) آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شرکت کرده بودند در مراسم وداع با پیکر مطهر آن عالم مجاهد و شهید، سنگ تمام گذاشتند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
وداع با خادم‌الرضا(ع) در سومین سفر استانی رئیس‌جمهور به قم

شهر مقدس قم، دومین حرم اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی، روز گذشته مرکز ثقل حضور عاشقان و ارادتمندانی بود که به پاس قدردانی از خدمت صادقانه عالمی مجاهد و مجاهدی مخلص در مراسم تشییع پیکر مطهرش شرکت کرده بودند.

کمتر از 2 هفته قبل بود که در 20 و 21 اردیبهشت، دومین سفر استانی رئیس‌جمهوری به قم با استقبال پرشور و شعف مردم رقم خورد و این بار، سومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به قم به‌گونه‌ای متفاوت و با چشمانی اشک‌آلود صورت گرفت.

پیکر مطهر رئیس جمهور محبوب و مردمی که بالاترین منصب خود را خادم‌الرضا(ع) بودن می‌دانست و نیز پیکرهای مطهر دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد پس از استقبال خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در صحن امام هادی(ع) و طواف گرد ضریح مطهر آن حضرت، حوالی ساعت 18 به بلوار پیامبر اعظم(ص) همان جایی که عاشقان و ارادتمندان، ساعت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، منتقل شد.

استقبال مردم قم و انبوه جمعیتی که از راه‌های دور و نزدیک برای ادای احترام به پیکر مطهر شهدا خود را به بلوار پیامبر اعظم(ص) - حد فاصل حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران رسانده بودند به حدی بی‌سابقه بود که تا چشم کار می‌کرد، سیل حرکت جمعیت متراکم حتی یک لحظه هم از این بلوار 7 کیلومتری با عرض 70 متر قطع نمی‌شد.

انبوه جمعیت به اندازه‌ای بود که پس از پایان مراسم تشییع و انتقال پیکرهای مطهر به سمت تهران همچنان تا پاسی از شب، حضور سیل عاشقان در مسیرهای منتهی به مسجد جمکران ادامه داشت. مردم عزاداری که تصاویر شهدای خدمت و مقاومت در دست داشتند و هر یک از هر سن و قشری که بودند به نوعی با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق می‌کردند.

کسانی نیز بودند که به‌صورت فردی یا با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اقدام به توزیع نذری و خوراکی بین مردم می‌کردند تا در این جریان خودجوش، رفراندوم انقلابی در مسیر حرم مطهر تا جمکران، سهمی ایفا کنند.

این مسیر معنوی و این پیاده‌راه عاشقان انتظار، یادآور پیاده‌روی مردم در ایامی همچون اربعین و نیمه شعبان و سه‌شنبه‌های مهدوی است اما این سه‌شنبه مسجد مقدس جمکران به پاس خدمت صادقانه عالمی مجاهد و خادم امام رضا(ع) رنگ و بوی امام رضایی به خود گرفت.

خبرنگار : ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار