دبیرستان خیرساز مجهز به سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در قم افتتاح شد

قم (پانا) – آیین افتتاح مدرسه خیری مجهّز به سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی به نام حاج غلامرضا زیرک در قم امروز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دبیرستان خیرساز مجهز به سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در قم افتتاح شد

آیین افتتاح رسمی مدرسه 18 کلاسه خیّری حاج غلامرضا زیرک در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم امروز در پردیسان قم برگزار شد..

این دبیرستان خیّری 18 کلاسه به همت حاج حبیب الله زیرک و به یاد پدر مرحومش، حاج غلامرضا زیرک با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و از محل اعتبارات ملی، استانی و طرح شهید سلیمانی (ره) به ثمر نشسته است.

دبیرستان فوق در منطقه پردیسان قم، بلوار شهروند، خیابان زاگرس، خیابان شهیدان رضی (ره)، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهیدان مخلصی (ره)، کوچه شماره 6 واقع است.

در اسفندماه سال ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه احداث دبیرستان خیری ۱۸ کلاسه در شهرک پردیسان به همت خیر گرانقدر حاج حبیب‌الله زیرک منعقد شد و دبیرستان مذکور با زیربنای سه هزار و 150 مترمربع، یک سالن ورزشی سرپوشیده به مساحت 700 مترمربع نیز دارد، ضمن آن که از سه سامانه 20 کیلوواتی تولید برق از انرژی خورشیدی نیز بهره‌مند است.

عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع و پس از تکمیل مراحل مختلف پروژه، این مجتمع آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جهت بهره‌برداری دانش‌آموزان شهرک پردیسان تحویل مجموعه آموزش و پرورش استان قم شد.

پروژه فوق در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۳ مترمربع و با مجموع زیربنای ساختمانی سه هزار و ۱۵۹ مترمربع در سه طبقه و در قالب ۱۸ کلاس درس، ۱۱ اتاق اداری و جنبی، سه کارگاه و آزمایشگاه، نمازخانه‌ای به مساحت ۲۸۰ مترمربع، ساختمان نگهبانی، ساختمان سرویس بهداشتی و سرایداری، ۲ هزار و ۶۲۲ مترمربع محوطه‌سازی و حدود ۲۱۰ متر طول دیوار محوطه، فضای تجاری بر اساس آخرین استانداردها و ضوابط فنی روز طراحی و اجرا شده‌است.

یک سالن ورزشی با زیر بنای ۶۱۵ مترمربع نیز در نظر گرفته شده که بر اساس طرح موجود، جانمایی این سالن به نحوی انجام پذیرفته که در ساعات آموزشی و فعالیت مدارس در خدمت دانش‌آموزان و در دیگر ساعات برای بهره‌برداری ساکنان منطقه و مردم شهر با مدیریت آموزش و پرورش در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

با پیگیری‌های انجام شده در مجموعه آموزشی خیری زیرک، سه سامانه ۲۰ کیلوواتی تولید برق از انرژی خورشیدی با مجموع ۶۰ کیلو وات تعبیه شده که علاوه بر تولید برق در استان به‌صورت حدودی و با نرخ‌های مصوب سال ۱۴۰۲ مجموعا این سه سامانه ماهانه حدود ۲۷ میلیون تومان برای مدارس درآمد ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار