مجمع استانی دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

قم (پانا) - نشست مجمع استانی دومین کنگره ملی معلمان انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه 18 مرداد با حضور مسئولان آموزش و پرروش و سپاه قم در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مجمع استانی دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

نشست مجمع استانی دومین کنگره ملی معلمان انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین دشتی جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، ابوالفضل حق شناس جانشین سازمان بسیج اقشار قم، شورای معاونین اداره کل و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش قم، مدیران کانون های بسیج فرهنگیان استان و جمع زیادی از فرهنگیان بسیجی و مدیران و معلمان منتخب در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم قم برگزار شد.

حسن بیاتی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم و دبیر مجمع استانی دومین کنگره ملی معلمان انقلاب اسلامی طی سخنانی در این مجمع با اشاره به برگزاری کنگره طی روزهای 20 تا 23 مرداد در تهران اظهار کرد: مطالبه گری و زمینه سازی حل مشکلات فرهنگیان و به طور کلی حرکت در مسیر ارتقاء آموزش و تربیت از جمله اهداف برگزاری مجمع استانی و کنگره ملی معلمان انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه 40 دستگاه فرهنگی که باید به آموزش و پرورش کمک کنند، آنگونه که شایسته است به مسئولیت خود عمل نکرده اند، عنوان کرد: در 26 ماه کرونایی همه به این نتیجه رسیدند که نقش معلمان در تربیت و آموزش فرزندان چقدر موثر بوده است.

بیاتی با اشاره به کمیسیون های 11 گانه ذیل مجمع عنوان کرد: کمیسیون های جایگاه و نقس تحولی مدرسه، کیفیت بخشی آموزش مدارس دولتی، نقشه راه تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی و آینده شغلی، معلمان جهان اسلام، نقش آفرینی معلمان در جهاد تبیین، نهضت سواد آموزی در گام دوم انقلاب، تربیت و شبکه سازی نیروهای امین و انقلابی، عدالت تربیتی و حمایت از مدارس مناطق کمتر برخوردار، جنگ ترکیبی و راهبردهای مقابله با دشمن و تربیت معلم تراز گام دوم انقلاب اسلامی کمیسیون هایی هستند که جزییات مسائل مربوط به آموزش و پرورش در آنها بررسی و سپس در مجمع مطرح می شود و در نهایت در کنگره به اطلاع مسئولان نظام خواهد رسید.

امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز در این مجمع عنوان کرد: قم خاستگاه انقلاب است و باید در اجرای مفاد سند تحول بنیادین نیز پیشتار باشد.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج فرهنگیان با تمام ظرفیت در خدمت آموزش و پرورش است، گفت: سپاه با دو قشر مهم و اثربخش بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در آموزش و پرورش حضور دارد و این همکاری، اهمیت موضوع را نشان می دهد.

جعفری تاکید کرد: باید از فرصت پیش آمده مجمع استانی و کنگره معلمان انقلاب اسلامی نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم به رسالت و تکلیف انقلابی خود عمل کنیم.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با اظهار رضایت از ایفای نقش و بیان نظرات نخبگان فرهنگی استان در مجمع گفت: همه ما باید نقش و جایگاه خود و رسالتی را که در قبال جایگاه رفیع آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم بشناسیم.

وی با اشاره به رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرهنگیان عنوان کرد: عده ای اهمیت آموزش و پرورش را نمی دانند و دیدگاه آنان موجب خسارت به این دستگاه باعظمت و نظام تعلیم و تربیت می شود و هر کسی به آموزش و پرورش توهین کند، در واقع خود را تحقیر کرده است.

رییس هیات اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان قم تاکید کرد: همه ما بایستی رسالت خودمان را بخصوص در گام دوم انقلاب بیش از پیش بشناسیم و دستگاه های دیگر را نسبت به مسئولیت و تکلیفی که در قبال آموزش و پرورش دارند، هوشیار کنیم.

در ادامه نشست مجمع، نمایندگان کمیسیون های 11 گانه به بیان چکیده ای از مباحث مطرح شده در کمیسیون پرداختند؛ در پایان، از تعدادی از فرهنگیان به نام های ناصر یوسفی، زهرا تلخاب، علی غلامیان فرد، حسین سیم بَر، علی زندیه، مهدی صلواتی و زهرا فخر روحانی با عناوین فعالیت در راستای جهاد تبیین، زیست عفیفانه، جهاد علمی، فضای مجازی و رسانه، نخبه علمی در جشنواره ها، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت و شبکه سازی با اهداء هدایایی تجلیل شد.

همچنین کلیپی از معلم شهید رجبعلی علمی نیک پخش شد و نفیسه علمی نیک فرزند وی و مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار