رییس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش قم

26 دانش آموز استان قم رتبه های اول تا پنجم مسابقات قرآن و عترت را کسب کردند

افزایش کمی و کیفی دانش آموزان قمی در سی و نهمین دوره مسابقات

قم(پانا)- رییس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم از راهیابی 47 دانش آموز استان به مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و کسب رتبه های اول تا پنجم کشوری توسط 26 تن از آنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
26 دانش آموز استان قم رتبه های اول تا پنجم مسابقات قرآن و عترت را کسب کردند

«محسن محمدی مزرعه شاهی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: از مجموع ۷۴ دانش آموز استان که در مرحله نخست مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت کردند، ۴۷ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و از این تعداد، ۲۶ نفر رتبه‌های برتر اول تا پنجم کشوری را کسب کردند.
وی با اشاره به نوع جنسیت و مقطع دانش آموزان برگزیده افزود: ۱۷ دانش‌آموز پسر و ۹ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه اول و دوم در ۱۴ رشته مختلف موفق به کسب مقام‌های برتر کشوری برای استان قم شدند.
محمدی با بیان این نکته که شاهد افزایش حضور کمّی دانش‌آموزان استان قم در مسابقات قرآن و عترت نسبت‌ به سال‌های گذشته هستیم، عنوان کرد: امسال نیز استان قم سهم بیشتری از رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات را به خود اختصاص داد.
محمدی افزود: با توجه به تجربه حضور یک ساله دانش‌آموزان و اساتید در آموزش مجازی، این دوره از مسابقات از کیفیت و نظم بالایی برخوردار بود و در این دوره از‌مسابقات کیفیت کار دانش‌آموزان و مجموع امتیاز ما افزایش یافت و این نکته مثبتی است.
وی اضافه کرد: سی‌ونهمین دوره جشنواره قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزی با حضور هیئت داوران برجسته بین‌المللی، از لحاظ داوری مسابقات نیز در بالاترین سطح کیفی قرار داشت.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم با قدردانی از همیاری، همدلی و کمک های اساتید برجسته بیان کرد: شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره پیش از شروع مسابقات در گروه‌بندی‌های مختلف در پیام‌رسان ایتا تحت نظارت و آموزش های اساتید قرانی قرار داشتند.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان قمی که در سال‌های گذشته در مسابقات قرآن و عترت موفق به کسب رتبه‌های برتر شده بودند، با تمام توان در کنار شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بودند و این امر سبب دلگرمی آنان شد به همین علت این طرح را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.
بر اساس این گزارش، اسامی برگزیدگان سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان قم به شرح زیر است:
در بخش پسران، رتبه اول کشوری به مهدی اکبری زرین در رشته قرائت تحقیق، محمدامین ولی در رشته مداحی و سیدمحمدصالح موسوی در بخش صحیفه سجادیه اختصاص یافت.
همچنین سیدمحمدصادق حسینی در بخش حفظ کل قرآن کریم، محمدامین رامشک در بخش مداحی و محمدحسین محمدی جعفری در بخش صحیفه سجادیه حائز رتبه دوم شده و محمدعلی قانونی در رشته حفظ ۵ جزء، سیدمحمدحسین حاجی‌زاده قمصری در رشته صحیفه سجادیه و سیدحسین حوائجی در رشته تفسیر حائز رتبه سوم را کسب کردند.
متین قربانی در رشته قرائت تحقیق، علیرضا سلیمی در رشته قرائت تحقیق، محمدصادق تاج در رشته قرائت ترتیل، علیرضا پنجور در رشته حفظ ۲۰ جزء، امیرمهدی سنگتراشان در رشته مداحی و علی‌اصغر شفیعی نوری در رشته انشای نماز حائز رتبه چهارم، سیدعلی فقیه در رشته انشای نماز و مهدی علیرضالو در رشته نهج‌البلاغه نیز موفق به کسب رتبه پنجم شدند.
در بخش دختران، فاطمه تعظیمی‌فر در رشته صحیفه سجادیه، نگار دیبایی در رشته صحیفه سجادیه، زینب علی‌عسگری در رشته انشای نماز و زهرا نکونام در رشته نهج‌البلاغه حائز رتبه اول شدند.
همچنین عاطفه قربانی در رشته تفسیر و زهرا براتی در رشته نهج‌البلاغه رتبه دوم را کسب نموده و مهدیه قاضی‌خانی در رشته تفسیر حائز رتبه سوم، زهرا یوسفیان در رشته صحیفه سجادیه و فاطمه یکه‌خانی در رشته احکام حائز رتبه پنجم شدند.
خبرنگار : تینا سبحی منعم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار