خروج زوار اربعین حسینی از مرز ۳ میلیون نفر گذشت

تهران (پانا) - به گفته فرمانده فراجا آمار خروج زوار اربعین از مرزهای کشور از سه میلیون نفر گذشته است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
خروج زوار اربعین حسینی از مرز ۳ میلیون نفر گذشت

‌سردار احمدرضا رادان، امروز (۳۰ مرداد) در حاشیه بازدید از مرز بین‌الملی خسروی در جمع خبرنگاران از خروج سه میلیون زائر اربعین از کشور خبر داد و افزود: از این تعداد ۲.۸ میلیون نفر زوار ایرانی و مابقی اتباع خارجی هستند.

وی با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار گفت: تاکنون ۱.۳ میلیون زائر به کشور برگشته‌اند و بیش از ۱.۵ میلیون زائر ایرانی هنوز در کشور عراق حضور دارند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به استقرار سامانه امام سجاد(ع) تردد زوار سرعت بیشتری گرفته و عبور هر زائر از گیت‌ها تنها چهار ثانیه زمان می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در اربعین امسال، گفت: خوشبختانه با توجه به رعایت قوانین از سوی زوار اربعین امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع کاهش تلفات آن هستیم.

وی با بیان اینکه عمده حوادث جاده‌ای مربوط به موج بازگشت زوار است، گفت: زوار در مسیر برگشت عمدتاً خسته بوده و متاسفانه با همین حالت خستگی و خواب‌آلودگی اقدام به رانندگی کرده و حوادثی را برای خود و دیگران رقم می‌زنند، لذا از زوار درخواست داریم هنگام ورود به کشور مدتی را استراحت کرده و سپس اقدام به بازگشت به شهرهایشان کنند.

رادان با اشاره به برقراری امنیت کامل در مرزهای اربعینی کشور گفت: خوشبختانه تا به امروز مشکل امنیتی در هیچ یک از مرزها گزارش نشده است.

وی افزود: پلیس و نیروهای امنیتی در خدمت زوار بوده و خادم زائران امام حسین(ع) هستند و تا پایان موج بازگشت زوار با همه توان آماده خدمتگزاری خواهند بود.

وی در ادامه به به روند صعودی تردد زوار از مرز خسروی اشاره کرد و افزود: این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین گذرگاه تردد زوار است و خوشبختانه با همت مسئولین استان شاهد روند افزایشی تردد زوار از این مرز هستیم.

وی افزود: آمار تردد زوار از مرز خسروی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته که این امر به واسطه ارتقا امکانات و تسهیلات در این مرز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار