قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

انقلاب اسلامی موجب پیشرفت علمی بانوان ایران شد

قزوین (پانا) - قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه جشنواره جام رسانه با اشاره به آمارهای پیشرفت زنان در طول انقلاب تاکید کرد انقلاب اسلامی موجب پیشرفت علمی بانوان ایران شد .

کد مطلب: ۱۴۷۵۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی موجب پیشرفت علمی بانوان ایران شد

قریشی در اختتامیه اولین جشنواره جام رسانه امید در سالن همایش های  دانشگاه جامع انقلاب اسلامی شهر تهران عنوان کرد : پیشرفت های بانوان پس از انقلاب با قبل از آن قابل قیاس نیست .

وی اظهار کرد : امروز بانوان در حوزه های مختلفی چون فناوری ، پزشکی ، دانش فضایی ، نظامی ، صنعتی و مهندسی ورود پیدا کردند و در آن حوزه ها به دستاوردهای چشمگیری دست یافتند .

قریشی در مستندات سخنان خود بیان داشت : در قبل از انقلاب به گفته آمار ، بانوان تنها ۶ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران را تشکیل می دادند  که بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ به ۴۴ درصد رسید .

 جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود : مدرسین دانشگاه از ۱/۴ درصد در قبل از انقلاب به بیش از ۳۵ درصد تا سال ۱۳۹۵  و پزشکان زن از ۵۹۷ نفر به بیش از ۶۰ هزار نفر رشد یافت . 

وی در پایان با اشاره به موفقیت زنان در رشته‌های ورزشی گفت: در قبل از انقلاب فقط ۵ مدال آور خانم داشتیم که بعد از انقلاب به ۲۰۰ مدال آور رسیدیم .

 

 

خبرنگار : مائده رضا خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار