پاسخ بهرام توکلی به انتقادات درباره قصه فیلم «غلامرضا تختی»

سعید ملکان:همه فیلم واقعیت است

تهران (پانا) - نشست خبری فیلم تختی با حضور پررنگ عوامل آن برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۰۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ بهرام توکلی به انتقادات درباره قصه فیلم «غلامرضا تختی»

به گزارس ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «غلامرضا تختی» با حضور بهرام توکلی کارگردان، سعید ملکان تهیه‌کننده، ستاره پسیانی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ بازیگران، امیرحسین قاسمی صداگذار، رشید دانشمند صدابردار، میثم مولایی تدوین گر، امیر ملک پور طراح لباس، پیمان مقدم طراح صحنه، محمدرضا منصوریمجری طرح و با اجرای فرزاد حسنی- مجری در آخرین سانس اولین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

بهرام توکلی در ابتدا این نشست گفت: عذرخواهی می کنم بابت تاخیر در مسائل فنی که باعث شد اکران فیلم به تاخیر بیفتد.

او درباره وجود یک شخص برای روایت فیلمش گفت: یکی از وجوه پررنگ زندگی تختی ورزش است. وجود یک گزارشگر ورزشی که روایتگر شخصیت او باشد، می‌تواند پیونددهنده این روایت باشد. مجموع تصمیم‌های فرمی و مضمونی باعث شد که این انتخاب اتفاق بیفتد.

توکلی در مورد پرداختن به کودکی تختی و کنار رفتن امیر جدیدی از این فیلم گفت: ما می‌خواستیم به وجوه مختلف زندگی ایشان را به صورت مفصل بپردازیم. ما متمرکز شدیم به بخشی که خود آقای تختی در دست‌نوشته‌هایشان به آن اشاره کرده بودند و همچنین روایت‌هایی که از آنها شده بود.

در ادامه سعید ملکان گفت: از آقای مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی عذرخواهی می‌کنم. من اطلاعی از تغییر زمان اکران نداشتم. مشکلات فنی سر خروجی گرفتن باعث شد که زمان گرفته شود و فیلم دیر برسد. هیئت انتخاب تقریبا تمام فیلم را دیده بود فقط بحث ویژوال فیلم مانده بود.

ملکان در مورد گریم امیر جدیدی گفت: دوستی و همکاری ما ادامه دارد. مشکل جدیدی گریم بود.جدیدی نقش تختی را بازی نکرد اما اخلاقش مثل تختی بود.خوب است اینها را یاد بگیریم.

بهرام توکلی در ادامه در مورد ساختار مستندگونه فیلم گفت: این که فیلم از قصه خالی بود را قبول ندارم. ما تلاش کردیم در مورد نکاتی که از زندگی ایشان هم مستنداتی وجود داشت بپردازیم.

توکلی ادامه داد: طرح اصلی فیلم نامه و نگارش آن به همراه آقای ملکان انجام شد زیرا ایشان از سال‌ها پیش به این ایده فکر می کردند.من فقط سعی کردم کمک شان بکنم.

ملکان درباره واقعی بودن داستان بیان کرد: این طور نیست که فیلمسازان از پژوهش غافل شوند اما همه فیلم واقعیت است.

افشین عزیزی هم در نشست خبری درباره موسیقی گفت کم یا زیاد بودن آن سلیقه کارگردان و تهیه‌کننده بود و سعی کردیم زیاد شنیده نشود و همراه فیلم باشد و سلیقه تهیه کننده و کارگردان این طور بوده است.

توکلی هم درباره بازده زمانی انتخاب فیلم توضیح داد: هر فیلمی استراتژی خودش را دارد. درباره تختی بارها صحبت شده است اما فیلمی که با تماشاچی ارتباط برقرار کند ساخته نشده و دیگران هم می توانند ایده دیگری را برای ساختن فیلمی درباره تختی انتخاب کنند. از طرفی شخصیت تختی آنقدر وسیع است که نمی‌توان در یک فیلم به آن پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار