«پیانیست» در باشگاه فیلم انتهای خیابان سرو نقد می‌شود

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «پیانیست» ساخته رومن پولانسکی در نشست « انتهای خیابان سرو» با حضور رامتین شهبازی نقد و بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
«پیانیست» در باشگاه فیلم انتهای خیابان سرو نقد می‌شود

فیلم سینمایی « پیانیست» ساخته رومن پولانسکی بر مبنای داستان واقعی زندگی نوازنده پیانوی یهودی، ولادیسلاو اشپیلمان در دوران جنگ جهانی دوم در لهستان و اشغال این کشور توسط آلمان به قلم خودش ساخته شده‌است. وی در آن دوران آثار موسیقی شوپن را در ایستگاه رادیویی ورشو می‌نواخت.

رومن پولانسکی از این فیلم به عنوان مهم‌ترین فیلم خود یاد کرده‌است. وی در کودکی بمباران‌های ورشو توسط نازیها را تجربه کرده و مادرش را در همین بمبارانها از دست داده‌است. فیلم در هفتادوپنجمین دوره جایزه اسکار برنده دو جایزه «بهترین فیلم» و «بهترین کارگردانی» شد

آدرین برودی بازیگر نقش اول فیلم با دریافت جایزه اسکار در سن ۲۹ سالگی، رکورد جوان‌ترین بازیگری که جایزهٔ نقش اول مرد را گرفته، شکست؛ او جایزه فوق را به اشپیلمان تقدیم کرد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مبادرت به برگزاری رویداد سینمایی «انتهای خیابان سرو» کرده است تا با نگاهی نقادانه به آثار شاخص سینمای ایران و جهان در حوزه انقلاب و جنگ گامی در راستای پویایی و اثر بخشی هرچه بیشتر سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بردارد.

گفتنی است، جلسه نقد فیلم « پیانیست » در سلسله نشست‌های «انتهای خیابان سرو» یکشنبه 18 آذر‌ماه 97 ساعت 18 با حضور رامتین شهبازی منتقد سینما در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سالن هویزه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می توانند در این جلسات به صورت رایگان به تماشای آثار شاخص سینمای انقلاب و جنگ نشسته و در نشست نقد و بررسی آن حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار