داود آزاد: کنسرت آذر ماه با همه اجراهای قبلی ام متفاوت خواهد بود 

رهبر ارکستر میرآترا: ترجیح می‌دهم در شهرستانهایی کنسرت اجرا کنم که خانم‌های نوازنده گروهم بتوانند به صحنه بیایند

تهران(پانا) - داود آزاد خواننده ایرانی کنسرت آذرماه خود را کاری متفاوت از نظر سازبندی و هارمونی عنوان کرد که با ارکستر ۷۰ نفره ایرانی میرآترا به صحنه خواهد رفت.

کد مطلب: ۸۷۱۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
داود آزاد: کنسرت آذر ماه با همه اجراهای قبلی ام متفاوت خواهد بود 

نشست رسانه ای کنسرت داود آزاد به همراه ارکستر ایرانی میرآترا امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۷ در خانه موسیقی برگزار شد.
داود آزاد خواننده ایرانی، میرامیر میری رهبر ارکستر میرآترا و ویدا لقمانی سرپرست این ارکستر به ارائه توضیحاتی درباره کنسرت جدید این گروه در آذر ماه آتی ارائه کردند.
داود آزاد در ابتدای نشست گفت: این کنسرت فضای جدیدی از آثار من از لحاظ سازبندی و هارمونی ارائه خواهد کرد. ارکستر بزرگ میرآترا با ۷۰ عضو مرا همراهی میکنند که از این لحاظ متفاوت خواهد بود.
میرامیر میری رهبر ارکستر میرآترا گفت: یک سال طول کشید که به یک ارکستراسیون مطلوب از سازهای ایرانی برسیم . اجراهای بسیاری در سالن‌های بزرگ داشتیم.

ارکستر کاملا ایرانی با فضای کلاسیک
وی افزود: در این کنسرت ۱۱ قطعه از آلبوم های قدیمی استاد داود آزاد و چند کار جدید ایشان اجرا خواهد شد. در این اجرا ارکستری کاملا ایرانی با فضای ارکستر کلاسیک داریم.
ویدا لقمانی سرپرست ارکستر با اشاره به سابقه ۸ ساله ارکستر میرآترا گفت: امروز میرآترا یک خانواده بزرگ ۷۰ نفری است که هرسال بهتر می‌شود.
میری درباره ترکیب و سازبندی ارکستر گفت: ۹۰ درصد سازها ایرانی هستند و از سازهای کلاسیک هم ویولنسل، کنترباس، کلارینت، ابوا و فلوت در کنار سازهای ایرانی هستند. همچنین یک گروه کر ۷ نفره داریم ولی همه نوازنده ها هم با گروه کر همراهی می‌کنند.

امسال یکی از پرکارترین سالهای عمرم بود
آزاد درباره حضور کمرنگ خود در سالهای گذشته گفت: بیشتر مشغول ضبط آثار بودم و نزدیک ۱۰ آلبوم آماده انتشار دارم. میتوانم بگویم امسال یکی از پرکارترین سالهای عمرم بود.

رهبر ارکستر میرآترا در بخشی از سخنان خود درباره مشکلات حضور بانوان نوازنده برای به صحنه رفتن در برخی استان‌های کشور گفت: این مشکل در چند استان مثل اصفهان و خراسان وجود دارد. ترجیح می‌دهم در آنجا برنامه نداشته باشم و در شهرستانهایی اجرا کنم که خانم‌های نوازنده ارکسترم بتوانند به صحنه بیایند.

ارکستر میرآترا به رهبری میرامیر میری روز 6 آذرماه 97 در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار