خوانش رمان خواهران غریب در رادیو تهران

تهران (پانا) - رمان خواهران غریب اثر پر آوازه اریش کستنر نویسنده آلمانی تا پنجشنبه ۲۴ آبان در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می شود.

کد مطلب: ۸۶۹۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
خوانش رمان خواهران غریب در رادیو تهران

رمان خواهران غریب را علی پاک بین به فارسی برگردانده و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، آن را منتشر کرده است.

بر اساس این رمان، نمایش ها، فیلم ها و انیمیشن های گوناگونی در کشورهای مختلف ساخته شده و در ایران نیز فیلم سینمایی خواهران غریب با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی، از این اثر اقتباس شده است.

اریش کستنر در سال ۱۸۹۹ میلادی در آلمان به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۶ در گذشت. او مبارزه با فاشیسم را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

فاشیست ها اغلب آثار او را سوزاندند و او مجبور شد تا مدتها با نام مستعار ، فعالیت ادبی کند.

رمان خواهران غریب ، سرگذشت دو خواهر است که یکی از آنها نزد پدر و دیگری نزد مادرش زندگی می کند. این دو ، در یک دوره کوتاه مدت تعطیلات تابستانی که به مدرسه ای ییلاقی رفته اند، همدیگر را باز می یابند و با نقشه ای هوشمندانه، باعث آشتی پدر و مادرشان می شوند.

تنظیم رادیویی این اثر را محمدباقر رضایی انجام داده، محمود احمدی تهیه کننده، محسن فراهانی صدابردار و راوی آن ساحل کریمی است.

برنامه کتاب شب در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران به سردبیری باقر رضایی تولید و از ساعت 23 و 30 دقیقه پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار