وزارت آموزش و پرورش رتبه سوم نهادهای برتر قرآنی در کشور شد

تهران (پانا) - در آیین تجلیل از برترین دستگاه ها و نهادهای دولتی در نمایشگاه قرآن، وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی به طور مشترک به عنوان سومین دستگاه برتر قرآنی شناخته شدند.

کد مطلب: ۸۲۶۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش رتبه سوم نهادهای برتر قرآنی در کشور شد

آیین تجلیل از برترین های بخش دستگاه ها و نهادهای دولتی نمایشگاه قرآن شامگاه جمعه 11 خردادماه با حضور مدیران نمایشگاه و فعالان عرصه قرآن و عترت در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد. حجت الاسلام سید حمید حسینی معاون اجرایی نمایشگاه قرآن در این مراسم اظهار کرد: از خدا شاکریم توفیق خدمت به قرآن را عنایت کرد و متاسفیم از اینکه یکی از بهترین بخش های نمایشگاه را زودتر از دست می دهیم.

وی افزود: امیدواریم حرکت جدید در شیوه برگزاری نمایشگاه و برنامه محوری آن برای سال آینده زمینه ساز یک تحول بزرگ باشد و ان شا الله در طول سال بتوانیم با برنامه ریزی بهتر و کامل تر این مجموعه را به بهترین نحو سامان بدهیم.

در ادامه این مراسم محمدرضا پورمعین مدیر بخش دستگاه ها و نهادها با بیان اینکه مردم کشور در سال ۸۴ هزار تومان برای نوشابه، ۱۱۰ هزار تومان برای سیگار، ۵۰ هزار تومان برای لوازم آرایشی و ... هزینه میکنند افزود: در عین حال سهم کتاب سالانه نفری 2500 تومان و سهم قرآن کمتر از 500 تومان است و این رقم نشان می دهد که باید توجه بیشتری به این موضوع کرد.

پورمعین با اشاره به اینکه قرآن یاوری همچون حسین بن علی (ع) دارد خاطرنشان کرد: ما باید با تلاش مستمر و مضاعف در این بخش حرکت کرده و اقدامات گسترده ای را انجام دهیم.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بخش دستگاهها و نهادهای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند.

در بخش کمیته حوزوی؛ رتبه نخست، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی و رتبه دوم، جامعةالزهرا

در بخش کمیته نهادهای مردمی؛ رتبه نخست، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان؛ رتبه دوم، مشترکاً موسسه بنیاد امامت و موسسه جامعةالقرآن کریم و رتبه سوم موسسه نورالمجتبی

در بخش کمیته دستگاهها و نهادها، رتبه نخست، ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ رتبه دوم، وزارت بهداست با بخش قرآن و سلامت و رتبه سوم، مشترکاً وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی

در بخش کمیته دانشگاهی، رتبه نخست، دانشگاه علامه طباطبایی و رتبه دوم مشترکاً دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاه فرهنگیان

همچنین برگزیدگان بخش طرح ها به شرح زیر است:

رتبه نخست؛ طرح آیه محبوب من
رتبه دوم؛ وزارت بهداشت برای برگزاری مسابقات تیمی
رتبه سوم؛ طرح مشاورههای مذهبی حوزه

در این بخش از طرح های چلچراغ نمایشگاه، فرهنگ معلولان و یادمان امام و یاران نیز تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار