«جاده ابریشم (پلی بین تمدن‌ها)» به زودی کلید می‌خورد

تهران (پانا) - فیلمبرداری مجموعه مستند «جاده ابریشم» به کارگردانی احمد خدایی پارسا به زودی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۱۰۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
«جاده ابریشم (پلی بین تمدن‌ها)» به زودی کلید می‌خورد

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، پیش‌تولید مجموعه مستند «جاده ابریشم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد خدایی پارسا و نویسندگی احمد خدایی پارسا و داوود روستا پس از ۸ ماه به پایان رسید و این اثر به زودی وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود.

این مجموعه مستند که در ۴۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود، نگاهی جامع به تاریخچه و همچنین عملکرد دوران معاصر جاده ابریشم دارد و تلاش می‌کند تا با روایتی متفاوت، نحوه شکل‌گیری و توسعه این مسیر تاریخی را که یکی از مهم‌ترین و شناخته‌ شده‌ ترین شاهراه‌های تجاری جهان بوده است، به تصویر بکشد. 

«جاده ابریشم» که به تازگی مجوز خود را از سازمان تنظیم و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) دریافت کرده است و در ۲۵ استان جلوی دوربین می‌رود، نقش ایران را به عنوان یکی از کانونی‌ترین عناصر در توسعه و نگهداری این مسیر و تبادلات فرهنگی و علمی مورد بررسی قرار می‌دهد.

احمد خدایی پارسا پیش از این مستندهای «تنگه واشی معبر شاه قاجار»، «کنوانسیون رامسر»، «فردا صبح غزه»، «ایکات» و مجموعه مستند «مرگ حیات» را جلوی دوربین برده است. 

برخی از عوامل این پروژه عبارتند از؛ مشاور کارگردان: داوود روستا، دستیار کارگردان و منشی صحنه: زیبا بنماران، تحقیق و پژوهش: احمد خدایی پارسا، حامد ملک علائی و علی اکبر بنی اسدی، مجری طرح: حامد ملک علائی، مدیر فیلمبرداری: رضا رشیدی‌فرد، مدیر تولید: محمدحسین عبدوس، راوی: احمد خدایی پارسا و زیبا بنماران، دستیار تصویر: تبسم امرا، روابط عمومی پیش‌تولید: مبینا عربیان و مشاور رسانه‌ای: سپیده شریعت‌رضوی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار