در گفتوگو با پانا مطرح شد:
روایت آرزویی که محقق شد؛ میخواستم آهسته وارد دنیای فیلمسازی شوم
تهران (پانا) - یکی از کارگردانان جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معتقد است هرگاه اسم جشنواره فیلم کوتاه تهران را میشنید، حضور در آن جشنواره را بهعنوان صاحب فیلم یک تجربه دستنیافتنی میدانست اما حالا خوشحال است که به آرزویی که دست نیافتنی بود، رسیده است.
الهه فلاحیان کارگردان انیمیشن «خسوف» از آثار راهیافته به چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در گفتوگو با پانا درباره این اثر گفت: «انیمیشن کوتاه «خسوف» بهعنوان پروژه پایاننامه من در مقطع کارشناسیارشد رشته انیمیشن به دانشگاه هنر تهران ارائه شد. این انیمیشن ۵ دقیقهای را بعد از فارغالتحصیلی و بهتنهایی تکمیل کردم و میخواستم با ساخت آن بتوانم آهسته وارد دنیای فیلمسازی مستقل شوم و تجربه کسب کنم.»
وی درباره ویژگی فیلم خود مطرح کرد: «فکر میکنم مشخصه مهم فنی «خسوف» خلق نماهای بههمپیوسته است، بهنحویکه با حرکت دوربین یا تبدیل تصاویر و اشکال به همدیگر سعی کردم داستان را روایت کنم. دیگر اینکه برای کارم، بافت خاصی شبیه به کار ماسهای با تلفیق بافت دستی و دیجیتالی ساختم چون میخواستم پیوند خوبی بین محتوا و فرم «خسوف» ایجاد کنم.»
این کارگردان انیمیشن درباره حضورش در این جشنواره توضیح داد: «این برای اولینبار است که من و فیلمم در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داریم. پیشازاین وقتی اسم جشنواره فیلم کوتاه تهران را میشنیدم، حضور در آن بهعنوان صاحب فیلم را یک تجربه دستنیافتنی میدیدم ولی حالا احساس میکنم خیلی هم آرزوی دوری نبود و خوشحالم که تجربهاش میکنم.»
فلاحیان درباره چشماندازش از ادامه حضورش در عرصه فیلمسازی عنوان کرد: «خیلی نمیتوانم چشمانداز دقیقی از ادامه مسیر فیلمسازی داشته باشم ولی میدانم که خیلی دوست دارم بازهم انیمیشن های کوتاه بسازم؛ انیمیشن هایی که صفر تا صدش را خودم خلق کنم و با آنها بزرگ شوم و زندگی کنم.»
وی با اشاره به اینکه مخاطب فیلم کوتاه هم هست، عنوان کرد: «مطمئناً کسی که فیلم کوتاه میسازد تا به طور مختصر و مفید ایدهای منحصربهفرد و خاص را بیان کند، بسیار به دیدن کارهای کوتاه هم علاقهمند است و یکی از دلایل من برای حضور در جشنواره، دیدن فیلم و بهویژه پویانماییهای کوتاه و جذاب دوستانم است.»
این کارگردان درباره انتظاراتش از جشنواره توضیح داد: «نمیدانم چقدر برای جشنواره این امکان وجود دارد که برای دیدهشدن بیشتر فیلمها در بستر جشنواره و حتی بعد از اتمام آن تبلیغات وسیعتری انجام دهد بهگونهای که کارها برای مدتزمان طولانی در سینماها و یا فضاهای پخش آنلاین نمایش داده شوند تا علاوه بر آشنایی و علاقهمندی بیشتر مردم با کارهای کوتاه و رسالت آنها، زمینهای فراهم شود که تولیدکنندگان کار کوتاه درآمد هر چند اندک هم از فیلمشان داشته باشند.»
ارسال دیدگاه