بهزاد فراهانی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

روایت آقای بازیگر از ساخت نخستین فیلم سینمایی‌اش

«مهمانی از کارائیب »‌ فروش خوبی داشته باشد فیلم دومم را کلید می‌زنم

تهران (پانا) - یک بازیگر شناخته شده تلویزیون، سینما و تئاتر می گوید فیلم سینمایی «میهمانی از کارائیپ» نخستین تجربه سینمایی‌اش به عنوان فیلم‌ساز است و اگر این فیلم در اکران موفق باشد دومین فیلم بلند خود را خواهد ساخت.

کد مطلب: ۱۵۰۴۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت آقای بازیگر از ساخت نخستین فیلم سینمایی‌اش

بهزاد فراهانی در گفت‌وگو با پانا درباره فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» گفت: «کتاب این فیلم را  20 سال پیش نوشتم که پس از آنکه بخشی از آن به ممیزی خورد اجازه ساختن فیلمش را گرفتم. اما به دنبال کسی بودیم که پولی را به ما بدهد تا فیلم ساخته شود.اما نه مدیران حاکم و نه دیگر دوستان جایی در این راه به ما نمی‌دادند.»

وی افزود: «بالاخره در این 4،3 سال اخیر یک خیر پیدا شد که پولی داشت و به آن دلبسته نبود، پا پیش گذاشت و پولی به ما داد تا فیلم «مهمانی از کارائیب» را بسازیم.»

فراهانی خاطرنشان کرد: «در دهه 50 تدریس سناریو نویسی می‌کردم، بسیاری از شاگردانم اکنون فیلم‌سازان خوب و به نامی شدند، یک جایی فکر کردم که چرا خودم فیلمی نسازم؟ اینگونه شد که تصمیم گرفتم فیلمی خاص تر از فیلم های امروزه بسازم.»

وی افزود: «فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» اولین ساخته من است که با تهیه کنندگی شهرام گیل‌آبادی در سال ١۴٠٠ ساخته شد اما تا امروز در سبد توقیفی ها مانده بود. خوشبختانه در لیستی که در سایت سازمان سینمایی موجود است، این فیلم از توقیف خارج شده و می تواند اکران شود.»

فراهانی فیلمنامه این اثر عاشقانه دانست و گفت: «مهمانی از کارائیب یک فیلم عاشقانه است که بر اساس رمان «مهمانی از کارائیب – شبی با کاسترو» به نویسندگی خودم نوشته شده، همچنین حمیدرضا قطبی به عنوان مشاور کارگردان در ساخت این فیلم سینمایی همراه من بوده است.»

وی به خلاصه داستان این فیلم اشاره کرد و گفت: «خیاطی کارکشته عاشق بانویی شده که همسرش را اعدام کرده‌اند. خیاط به دلیل دلبستگی به رفاقت با دوستش، شجاعت بیان این عاشقانگی را ندارد و بانو نیز به دلیل وفاداری به شوی رفته‌اش دهان می‌بندد و دل را لجام می‌زند. این عشق پنهان داستان ناتمام بسیاری از مردان و زنان شرقی است. عشق‌هایی که سرانجامش را باید در فلسفه شرق جست …»

بهزاد فراهانی همچنین در پایان اضافه کرد: «عزیزانی که در ایران و حتی خارج از ایران زندگی می‌کنند، می‌گویند فیلم خوبی از آب در آمده است. امیدوارم در بین فیلم های امروز سینمای ایران که اغلب با ژانر طنز پر شده است، فیلم ما جایگاه خوبی داشته باشد و بتواند به فروش خوبی هم برسد، قطعا اگر فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به فروش خوبی برسد بلافاصله فیلم دومم را کلید می‌زنم.»

یادآور می‌شود، رضا بابک، بیوک میرزایی، شقایق فراهانی، کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، آذرخش فراهانی، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

 

خبرنگار : فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار