در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

توجه جشنواره سینما حقیقت به بخش غزه

تهران (پانا) - مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت امسال در جشنواره سینما حقیقت شاهد توجه بیشتر به بخش غزه و اضافه شدن بخش عکس مستند خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه جشنواره سینما حقیقت به بخش غزه

جشنواره سینما حقیقت یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور است که در نیمسال دوم هر سال اتفاق می‌افتد. مهم‌ترین نکته‌ که این جشنواره را نسبت به دیگر رویدادهای نیمسال دوم متمایز می‌کند به گونه سینمایی آن اختصاص دارد.
جشنواره سینما حقیقت مهم‌ترین جشنواره مستند سینمای ایران است که به صورت بین‌المللی و با حضور نخبگان مستندسازی ایران و جهان برگزار می‌شود. در همین راستا به گفت‌وگویی با مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی پرداختیم.

محمد حمیدی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا درباره تغییراتی که امسال در جشنواره سینما حقیقت شاهد خواهیم بود، گفت: «امسال در جشنواره سینما حقیقت قرار است یک بخش ویژه در رابطه با غزه داشته باشیم که ادای دینی به آنها باشد. در جشنواره سینماحقیقت امسال بنا شده است ‌جریان سازی در حوزه فیلم داخلی و فیلم بین الملل با موضوع غزه انجام شود که این موضوع را ما  با جشنواره کن آغاز کردیم و با جشنواره سینما حقیقت ادامه می‌دهیم.»

وی افزود: «همچنین به جذب سرمایه خارجی و کمک به فیلمسازان خارجی برای فیلم‌ها و کارهای کوچکی که درباره غزه خواهد بود فکر می‌کنیم.»

 

حمیدی مقدم به بخش عکس مستند نیز اشاره کرد و گفت: «مهم ترین تغییر جشنواره امسال اضافه شدن بخشی به نام عکس مستند است، نمایشگاه عکس مستند به اضافه پرداخت به مجموعه‌ها و پروژه‌های مستند به عنوان پیوست آثار مستند برای ما اهمیت یدا کرده است و بخشی جدا با اساتید درجه یک طراحی کرده‌ایم.»

وی اضافه کرد:‌ «نکته مهم دیگر هم درباره ورکشاپ‌ها و مسترکلاس های بین المللی است که سعی است که بزرگان سینما را بیاوریم و از حضور آنها به نحو احسنت بهره ببریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار