مهلت یک ماهه وزیر میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف باغ ۳۳ هکتاری رامسر

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رفعِ موانع احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر مهلت یک ماهه تعیین کرد و گفت این فرصت یک ماهه برای تعیین تکلیف پرونده موانع این باغ مترداف با ابلاغ رسمی است و پیرو آن یک نشست مشترک تخصصی پیرامون این موضوع در تهران برگزار می‌شود که همه باید از آن تبعیت کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مهلت یک ماهه وزیر میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف باغ ۳۳ هکتاری رامسر

سیدرضا صالحی امیری عصر شنبه در نشست برررسی موانع احیای باغ ۳۳ هکتاری و به جریان انداختن پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی و تاریخی رامسر افزود: در یک هفته پیش رو مسوولان محلی و استانی باید طی یک صورت جلسه رسمی مواضع خود پیرامون باغ را تدوین و ارسال کنند. پس از این اعلام نظر جلسه‌ای مشترک و تخصصی با حضور نماینده مجلس، استاندار و متخصصان در وزارتخانه برگزار می‌شود که همگی باید از نتیجه آن نشست تبعیت کنند. در غیر این‌صورت پرونده رامسر بایگانی می‌شود.

وی رامسر را نگین گردشگری ایران توصیف کرد و افزود: پرونده باغ ۳۳ هکتاری باید تا یک ماه آینده شفاف و مشخص به استان اعلام و تکلیف هر کس در این زمینه مشخص شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت‌وگو را علاج رفعِ هر چالشی برشمرد و اظهار کرد: قائم‌مقام میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی ظرف حداکثر ۲ هفته نظر شفاف و روشن در این زمینه را به من اعلام کنند.

صالحی امیری اظهار کرد: طی یک ماه آینده باید صورت‌جلسه توافق امضا و تکلیف نهادهای متولی روشن و مردم از مزایای باغ برخوردار شوند.

وی میراث فرهنگی را بستر گردشگری و گردشگری را پیشران توسعه معرفی کرد و افزود: نمی‌توان بدون جذابیت‌های این شهر و حفظ آن از گردشگر صحبت کرد و نمی‌توان بدون گردشگری از توسعه حرف زد.

باغ ۳۳ هکتاری رامسر بخش مهمی از پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی تاریخی رامسر به شمار می‌آید که طی ۲ دهه گذشته وجود سازه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی متعلق به فرهنگ و ارشاد در عرصه این باغ و خلاف ضوابط عرصه و حریم بافت‌های تاریخی تشخیص داده شدن وجود این سازه پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی تاریخی رامسر را متوقف کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار