در گفتوگو با پانا:
نگاه اقتصادی باعث بیتوجهی به نسل نوجوان شده است
محتوا برای کودک با محتوای نوجوان زمین تا آسمان تفاوت دارد/ نسل ضد نسلی است که دنیای پیش از اینترنت را درک نکرده است/ همه ما در حوزه نوجوانان کمکاری کردند
تهران (پانا) - یک برنامهساز، مجری و معلم معتقد است همه مدیران و خانوادهها در حوزه نوجوان کمک کاری کردند و کم کاری میکنند، اصلا حواسشان به قشر نوجوان نیست و فقط با یک نگاه اقتصادی جلو میرود فارغ از اینکه نوجوان حساس است و باید به بحرانهای مختلف روحی و روانی که میگذارند توجه شود.
سعید شهبازی در گفتوگو با پانا درباره تغییر نسل و تغییر نگرش بچههای امروز گفت: «تجربه شخصی من به واسطه سالها فعالیت در حوزه برنامهسازی و اجرا برای نوجوانان و تدریس برای آنها موجب شناخت من از نسل امروز شده است، تغییر نسلی که امروزه با آن مواجه هستیم را نمیتوان خوب یا بد ارزیابی کرد و یا گفت کدام نسل بهتر و کدام نسل بدتر بوده است.»
وی افزود: «هر نسلی ویژگیها و مختصات خاص خودش را دارد، همین دهه هشتادیهایی که گودزیلا شناخته میشوند، پرچم ایران در المپیک را بالا بردند و در المپیادهای علمی، فرهنگی و هنری نیز مقام آوردند. نسلی که شاید خیلیها از ویژگیهای بدش سخن میگویند امروزه افتخار آفرین و قدرتمند ظاهر میشود.»
شهبازی درباره نسل امروز که به نسل ضد معروف است گفت: «نسل ضد نسلی است که دنیای پیش از اینترنت را درک نکرده است و در عصری زندگی میکند که پر از امکانات و تکنولوژی است، نسل جدید بسیار جسور و باهوش است و نگاهها و حرفهای از بالا به پایین را نمیپذیرد و بچههای امروز همانند دهه ۶۰ و ۷۰ مطیع نیستند.»
وی از بیتوجهی به نسل نوجوان در حوزه تلویزیون و سینما و ... گفت: «همه ما در حوزه نوجوان کمک کاری کردیم و کم کاری میکنیم، اصلا حواسمان به قشر نوجوان نیست و فقط با یک نگاه اقتصادی جلو میرویم فارغ از اینکه نوجوان حساس است و باید به بحرانهای مختلف روحی و روانی که میگذارند توجه شود.»
شهبازی اضافه کرد: «کودک و نوجوان را یکی میشماریم اما محتوا برای کودک با محتوا برای نوجوان زمین تا آسمان تفاوت دارد، حتی انیمیشن و یک سری فیلمهای کودک شاید اقتصادی تر از فیلمسازی برای نوجوانان باشد اما همه چیز مالی و گیشه و اقتصاد نیست. البته که فارغ از ژانر نوجوان که تقریبا وجود ندارد، با وجود فیلمهای کمدی سینمای اجتماعی و جنایی و عاشقانه ما به فراموشی سپرده شدند چرا که بازهم بحث گیشه و وضعیت مالی برای فیلمهای کمدی بهتر است و ترجیح ب ساخت فیلم با چنین محتواهایی است.»
وی همچنین به شبکه امید که شبکهای با محوریت نوجوان است اشاره کرد و گفت: «شبکه امید، شبکهای است که به قشر نوجوان توجه دارد اما صد حیف که با بودجه کم و بیتوجهی مواجه شده و بی شک یکی از شبکه های مظلوم سازمان صدا و سیما است، امیدواریم به قشر نوجوان توجه بیشتری شود و آنها را جدی تر بگیریم.»
ارسال دیدگاه