برگزیده هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در گفت‌وگو با پانا:

کارگروهی و همکاری مهمترین تجربه‌ نوجوانان از المپیاد فیلمسازی است

تهران (پانا) - برگزیده هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت مهمترین درسی که از المپیاد کسب کرد همکاری و انجام کار گروهی بود. همه نوجوانان حاضر در این رویداد در جریان ساخت فیلم در المپیاد شکست‌هایی را تجربه کردند اما مجددا با تلاش و ممارست به راه خود ادامه دادند.

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگروهی و همکاری مهمترین تجربه‌ نوجوانان از المپیاد فیلمسازی است

محمدحسام داوودی چمزینی که با ایده «غول بی خانه» در هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران موفق به کسب عنوان برگزیده شد، در گفت‌وگو با پانا درباره شکل‌گیری ایده خود گفت: «غول بی‌خانه» داستان پسربچه‌ای است که با خانواده در یک خانه قدیمی و ارزان ساکن می‌شوند، پسربچه روزی به زیرزمین خانه می‌رود و یک غول چراغ جادو را مشاهده می‌کند. از علت حضور غول می‌پرسد و او پاسخ می‌دهد که من آرزوی صاحبخانه قبلی را برآورده کردم اما او چراغ جادو که خانه من بود را دزدید.»

وی افزود: «در ادامه داستان، غول به پسربچه می‌گوید اگر خانه من را پیدا کنی هر آرزویی داشتی برآورده می‌کنم. پسربچه با کمک پدر خود به دنبال صاحبخانه قبلی می‌گردد تا خانه غول را پیدا کند. در ادامه ماجرا، اتفاقات خاصی برای پسربچه رخ می‌دهد و داستان فراز و فرودهای زیادی را به دنبال دارد.»

این نوجوان اهل نجف‌آباد اصفهان در ارتباط با این ایده گفت: «با کمک مادرم این داستان را پرورش دادم و خوشحالم که توانستم با این داستان در المپیاد فیلمسازی موفق به کسب عنوان برگزیده شوم.»

وی در خصوص تجربه‌اش از شرکت در المپیاد گفت: «المپیاد فرصت مغتنمی بود که نکات بسیاری را در حوزه فیلمسازی به ما یاد داد. ما در جریان المپیاد به مکان‌های تاریخی شهر اصفهان می‌رفتیم و ایده‌ای را به فیلم تبدیل می‌کردیم که به دنبال آن تجربیات بسیاری نیز به دست آوردیم.»

داوودی با ابراز تمایل به ادامه حضور در عرصه فیلمسازی اظهار کرد: «تاکنون تجربه حضور در این فضا را نداشتم و به واسطه ایده‌ای که داشتم در المپیاد شرکت کردم، اکنون علاقه‌مند شده‌ام و شاید این حوزه را ادامه بدهم.»

این نوجوان هنرمند بیان کرد: «مهمترین درسی که از المپیاد کسب کردم همکاری و انجام کار گروهی بود. ما در جریان ساخت فیلم در المپیاد شکست‌هایی را تجربه کردیم اما مجددا برخاستیم و تلاش کردیم تا به موفقیت رسیدیم.»

یادآور می شود، مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه امسال در شهر اصفهان با مدیریت وحید ملتجی از سوی بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار