مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی ایران در نشست خبری مطرح کرد:

باید از ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس در المپیاد فیلمسازی استفاده کرد

تهران (پانا) - مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی ایران در نشست خبری این رویداد فرهنگی بیان کرد:آموزش و پرورش ظرفیت های بالایی دارد و تلاش است در دوره های بعد با همکاری این وزارت خانه از ظرفیت مدارس استفاده شود.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
باید از ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس در المپیاد فیلمسازی استفاده کرد

نشست رسانه ای هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران امروز حوالی ساعت ۱۶ در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد‌.

در ابتدای این نشست مصطفی محمودی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه به میزبانی شهر اصفهان برگزار خواهد شد. دوره هشتم المپیاد فیلمسازی با مشارکت شهرداری اصفهان و وحید ملتهجی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاده در واقع یک هویت سازی است و المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران تلاش می‌کند یک هویت مستقل و تقریبا حرفه ای برگزار کند‌‌. 

وحید ملتهجی مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران بیان کرد: هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار می‌شود. بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزاری هشتمین المپیاد فیلمسازی است. المپیاد فیلمسازی مولود فیلم‌ها و جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: امسال المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را زودتر از سال گذشته و جدای از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار خواهیم کرد اما این دو در بالا دست و سیاست‌گذاری کاملا یکی هستند ولی در حوزه برگزاری مجزا برگزار می‌شوند‌. زیرا نوجوان نمی‌خواهد کنار کودک دیده شود و این سوال مطرح است که آیا ما هنوز باید بگوییم سینمای کودک و نوجوان یا خیر؟ شاید چنین اگری در این سال‌ها و اساسا کنار هم قرار گرفتن این دو صحیح نباشد.

وی افزود: آیا سینمای کودک با سینمای نوجوان هنوز باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند یا خیر؟ من تصورم این است که باید چنین امری را بازنگری کرد. با یک تحلیل ساده متوجه خواهیم شد چنین امری باید بازنگری شود. در سال‌های اخیر رده بندی مخاطب، نیازها، فهم، سن نوجوانی تغییر پیدا کرده است. به همین جهت از سال گذشته برگزاری المپیاد فیلمسازی را تغییر دادیم. سن نوجوانی سالی است که نوجوان علاقه‌مند است تا خود را دد کنار بزرگسال ببیند. مسئله کودک و نوجوان متفاوت است و دیدگاه متفاوتی دارند.

وحید ملتهجی بیان کرد: امسال المپیاد فیلمسازی نوجوان‌ها جدای از جشنواره فیلم کودک نوجوان برگزار می‌شود و بنا داریم فیلم‌هایی که در المپیاد ساخته می‌شود در جشنواره نمایش داده شود. 

دبیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: در فراخوانی که اعلام شد بیش از هزار اثر در قالب فیلم و ایده دریافت کردیم که بیش از ۸۰۰ فیلم ارسال شد و ۲۵۰ ایده دریافت کردیم و از این میزان ۳۰ نفر برگزیده شدند. افرادی که امسال انتخاب شدند قطعا نوجوان‌هایی بودند که با حوزه فیلمسازی آشنایی داشتند. سال گذشته هر نوجوانی که به فیلمسازی علاقه داشت اثر ارسال کرد اما امسال سخت.گیری بیشتری داشتیم؛ زیرا تصورمان این است خروجی المپیاد فلیمسازی آینده سینمای ایران هستند. همچنین امسال برگزاری کلاس‌های مجازی فیلمسازی داشتیم که این امر باعث همگنی بچه‌ها شد. 

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰ نفر منتخب؛ ۱۴ پسر و ۱۶ دختر منتخبین المپیاد فیلمسازی داریم و از ۲۴ شهریور ماه که فیلمنامه آماده دارند وارد فرآیند تولید می‌شوند تا اختتامیه جشنواره در ۲۹ شهریور برگزار شود.

ملتهجی بیان کرد: از سال گذشته بچه‌هایی که در المپیاد فیلمسازی شرکت کردند به‌مدت پنج روز با کارگردان‌های شاخص کشور زندگی کردند و آموختند. این یکی از اتفاقات شاخصی بود که از سال گذشته آغاز شد و امسال هم چنین امری انجام شد.

وی گفت: مریم بحرالعلومی، لیلی عاج، زیور حجتی، مرتضی علی‌عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای و مهدی خرمیان کارگردان‌هایی هستند که همراه بچه‌ها بودند. ۴ نفر از مربیان سال گذشته هم حضور داشتند و روز گذشته در جلسه‌ای محتوایی، نگاه ها و دغدغه‌های خود را بازگو کردند. برای خود بنده این نکته جذاب است که این ۶ بزرگوار هیجان و دغدغه‌ای که دارند کمتر از بچه‌ها نیست. حقیقتا رسالت ما انتخاب اول دوم سوم نیست، مسئله اساسی برای ما این است که بچه‌ها در یک فضای حرفه ای سینمایی تنفس داشته باشند و یک زیست حرفه‌ای سینمایی داشته باشند و شاید این مهم‌ترین اتفاقی است که باید در المپیاد رخ دهد‌. این رده سنی حساسیت ویژه‌ای دارند. 

وی ادامه داد: امسال از ۱۴ استان در رویداد پایانی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران حضور دارند. 

ملتهجی افزود: امسال از ۶ گروه ۳۰ نفره‌ تقدیر خواهد شد ومنتخب اول، دوم و سوم نداریم. مدال های هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به یک شکل هستند. همچنین شبکه امید و کانون پرورش فکری نوجوان در کنار المپیاد فلیمسازی ایران فعالیت دارند‌. 

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا گفت: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی دارد و تلاش است در دوره های بعد از ظرفیت مدارس و استعدادهای خوب نوجوان استفاده کنیم تا المپیاد موفق و پرشوری داشته باشیم.

در پایان این مراسم، پوستر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار