رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

خیریه‌ها باید دانش محور شوند

تهران (پانا) - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت خیریه‌ها باید دانش محور و با هدفی مشخص فعالیت کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۰۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خیریه‌ها باید دانش محور شوند

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست کمیته اجرایی جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری اظهار داشت: مراکز و موسسات خیریه باید به دنبال ارائه طرح های نو و دانش محور حرکت کنند تا بتوانند تا به نتایج بهتر و بیشتری دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه خیریه ها باید بدانند چه موضوعی را باید هدف بگیرند، ادامه داد: خیریه می توانند در حوزه های مختلف در زمینه آب و خاک، تولید و دیگر عرصه ها فعالیت کنند.

محسن سعادت رئیس اداره موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: تاکنون ۱۲۰۰ موسسه خیریه با ارسال مدارک از استانهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام کنندگان به ترتیب از استانهای خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، تهران و اردبیل هستند، گفت: همچنین بوشهر و هرمزگان از کمترین تعداد ثبت نام کنندگان برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار دعوتنامه برای شرکت در جشنواره به موسسات خیریه سراسر کشور ارسال شده که بازخورد خوبی داشته است و همچنین ۳۸۰۰ پیامک نیز ارسال شده و برخی نامه ها به صورت الکترونیک فرستاده شده است.

بهمن مشکینی یکی از پیشکسوتان و صاحب نظر عرصه خیریه نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه برگزاری این جشنواره صورت گرفته، گفت: شاخص هایی ارائه شده برای ثبت نام در سطح جهانی و قابل دفاع است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست به همکاری خوب سازمان بهزیستی در ارائه اطلاعات موسسات خیریه اشاره کرد و گفت: باید بانک اطلاعات موسسات خیریه یکپارچه راه اندازی و فعال شود تا بتوانیم در هر لحظه با دستیابی به اطلاعات تصمیم گیری بهتری انجام دهیم.

حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۷ هزار موسسه خیریه شناخته شده در کشور فعالیت دارد، گفت: در صورت راه اندازی بانک اطلاعات دانش بنیان و حتی بهره مندی از هوش مصنوعی گام های بسیار خوبی می توان برای رفع مشکلات جامعه و شکوفایی جامعه در عرصه های مختلف برداشت.

نشست جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری امروز ۱۸ شهریور با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران اجرایی و برخی مسئولان مراکز خیریه در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار