برگزیده المپیاد فیلمسازی نوجوانان در گفت‌وگو با پانا:

اساتید المپیاد، چگونه یادگرفتن را به هنرجویان آموختند

تهران (پانا) - برگزیده المپیاد فیلمسازی نوجوانان می‌گوید شرکت در المپیاد برای او تجربه ارزشمندی بود، زیرا با اساتید حرفه‌ای آشنا شد و در محیط جدی آموزه‌های زیادی یادگرفت و جالب‌ترین نکته در برخورد با این اساتید برای او این بود که اساتیدکمک کردند که هنرجویان چگونه یادگرفتن را بیاموزند.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اساتید المپیاد، چگونه یادگرفتن را به هنرجویان آموختند

دنیا خدایی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فیلم کوتاهی که در زمان حضور در المپیاد ساخته است، گفت: «فیلم مستند داستانی «انتظار» را برای شرکت در المپیاد فیلمسازی نوجوانان ساختم که موضوع درام دارد. ایده این فیلم در مسیر مدرسه برای من تداعی شد.»

وی افزود: «هنگامی که هر روز به مدرسه می‌رفتم پیرمردی را می‌دیدم که پشت درب یک فروشگاه منتظر است و هیچ وقت صاحب مغازه زودتر نمی‌آمد که او وارد مغازه شود؛ حضور مداوم او برای من جای سوال داشت و کنجکاو شدم. انتظار هر روزه او برای من این سوال را پیش آورد که او چه کسی است و چرا هر روز به اینجا می‌آید. بنابراین با الهام از او داستان‌پردازی کردم که او پیرمردی است که هر روز به مغازه‌ای می‌رود که روزی صاحب آن خانمی بوده و این پیرمرد به او علاقه‌مند شده و این پیرمرد همچنان با گلی خشک در خورجین برای دیدنش می‌آید در حالیکه آن خانم سال‌ها قبل بی‌خبر از اینجا رفته است.»

خدایی با اشاره به اینکه تمامی مراحل ساخت فیلم بر عهده خودش بوده است، گفت: «پس از یافتن ایده به نوشتن فیلمنامه و دکوپاژ مشغول شدم، فیلم‌برداری و تدوین هم بر عهده خودم بود.»

وی با بیان اینکه المپیاد فیلمسازی برایش محل کسب تجربه‌های جدید و مفید بود، افزود: «شرکت در المپیاد برای من تجربه ارزشمندی بود، زیرا با اساتید حرفه‌ای آشنا شدم و در محیط جدی آموزه‌های زیادی یادگرفتم. جالب‌ترین نکته در برخورد با این اساتید برای من این بود که آن‌ها به ما اجازه دادند تا خودمان یاد بگیریم. روزهای برگزاری واقعا پربار بود و دفترچه‌ام از ایده، حرف‌های اساتید و نکته های مراحل مختلف فیلمسازی پر شد.»

برگزیده المپیاد فیلمسازی نوجوانان بیان کرد: «معتقدم مهم‌ترین درسی که المپیاد  برای من داشت این بود که اگر قصد همکاری با افراد حرفه‌ای را دارید، باید حرفه‌ای رفتاری کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار