تهیه کننده رادیو اربعین مطرح کرد؛

مرقد لیلی؛ سفری معنوی به قلب اربعین و فرهنگ عاشورا

تهران (پانا) - تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «مرقد لیلی» رادیو اربعین به تبیین اهداف این برنامه در ایجاد ارتباط معنوی با مخاطبان و ترویج آگاهی نسبت به فرهنگ عاشورا و فلسفه اربعین پرداخت.

کد مطلب: ۱۴۹۶۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مرقد لیلی؛ سفری معنوی به قلب اربعین و فرهنگ عاشورا

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، غلامرضا شایانی مقدم، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «مرقد لیلی» رادیو اربعین، در خصوص محتوای این برنامه رادیویی بیان کرد: هدف ما از تولید این برنامه، ایجاد یک فضای معنوی و روحانی برای مخاطبان است. ما به دنبال این هستیم که هر فردی که به رادیو اربعین گوش می‌دهد، احساس کند که در این سفر معنوی به نوعی شریک است و صدای آنان به گوش می‌رسد. در این برنامه ما به موضوع مردم مظلوم غزه بسیار می‌پردازیم و همچنین هر روز به یکی از شهدای کربلا متوسل می‌شویم.  

وی درخصوص معیار انتخاب گوینده افزود: مهم‌ترین ملاک برای انتخاب گوینده این است که معتقد به این حرف باشیم که همه ما خادم الحسین هستیم و در زیر بیرق رادیو اربعین خدمت می‌کنیم. ما به مدت ۲ سال است که با فاطمه امجدیان افتخار همکاری داریم؛ ایشان خود، خادم امام حسین (ع) هستند و به شدت پیگیر مسائل مردم هستند تا در سفر اربعین مشکلی نداشته باشند. خوشبختانه مورد لطف و محبت مردم نیز قرار گرفته‌اند.

شایانی در ادامه بیان کرد: رادیو اربعین یک اجتماع بزرگ از مردم جهان است و تنها مختص به شیعیان نیست. ما تلاش می‌کنیم تا این برنامه را هر چه بهتر در میان مردم معرفی کنیم و امیدواریم که راه اربعین، راه ظهور را هموار کند. نویسنده این ویژه‌برنامه خانم امجدیان هستند که در تولید محتوا بسیار زحمت می‌کشند و معمولاً دیدگاه‌های او به دیدگاه من نزدیک است. همچنین، روز قبل از هر برنامه متن‌ها را با هم چک می‌کنیم و اگر نکته خاصی وجود داشته باشد، به او منتقل می‌کنیم.

این تهیه کننده ادامه داد: «مرقد لیلی» رادیو اربعین، ویژه‌برنامه‌ای است که برای تمام دل‌های عشاق الحسین (ع) و اهل بیت ایشان تدارک دیده شده است. در این برنامه تلاش می‌کنیم تا پیگیر تمام مشکلات مردم باشیم و این سفر معنوی را همواره پیگیری کنیم. از دیگر بخش‌های مهم این ویژه‌برنامه، بخش «سلام بر حسین» است که رأس ساعت ۱۱ رقم می‌خورد. ما معتقد هستیم که امام حسین هر روز به ما سلام می‌کند و بر ما واجب است که هر روز جواب سلام ایشان را بدهیم.

وی افزود: بخش دیگر این برنامه رادیویی، تجدید بیعت با امام حسین (ع) است که رأس ساعت ۱۳ صورت می‌گیرد، زیرا می‌دانیم که بیعت با حسین، بیعت با خداست. همچنین، در این برنامه بخشی به نام «یاد پیر غلامان» داریم که در آن هر روز ثواب برنامه را به یکی از پیر غلامان امام حسین (ع) هدیه می‌کنیم. در بخش دیگری، برنامه با صدای گرم مردم و پیامک‌هایشان رونق خاصی پیدا می‌کند. این ارتباط نزدیک با مخاطبان، نشان‌دهنده این است که رادیو اربعین به واقع صدای مردم و دغدغه‌های آنان است. ما امیدواریم که این برنامه بتواند در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعینی موثر باشد و در دل‌ها محبت امام حسین و اهل بیت ایشان را بیشتر کند.

وی همچنین به اهمیت تعامل با مخاطبان اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز برنامه ما این است که به نظرات و پیشنهادات مخاطبان اهمیت می‌دهیم. ما از طریق پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی، به دغدغه‌ها و مسائل مردم پاسخ می‌دهیم و این ارتباط دوطرفه را بسیار ارزشمند می‌دانیم. این ارتباط نزدیک با مخاطبان، نه تنها برنامه را غنی‌تر می‌کند، بلکه به ما انگیزه می‌دهد تا بهتر و بیشتر خدمت کنیم.

شایانی در ادامه تصریح کرد: در این برنامه، ما سعی می‌کنیم تا به جزئیات فرهنگی و مذهبی اربعین بپردازیم. برنامه «مرقد لیلی» تنها یک برنامه رادیویی نیست، بلکه یک حرکت فرهنگی است که می‌خواهد آگاهی و شناخت مردم را نسبت به فرهنگ عاشورا و اربعین افزایش دهد. ما به دنبال آن هستیم که مخاطبان با تاریخ و فلسفه این مراسم آشنا شوند و درک عمیق‌تری از اهداف امام حسین علیه‌السلام داشته باشند. 

وی همچنین به بخش‌های آموزشی برنامه اشاره کرد و گفت: در کنار بخش‌های معنوی، ما مجموعه‌ای از اطلاعات و نکات آموزشی درباره سفر اربعین و آداب و رسوم آن را نیز در برنامه قرار داده‌ایم. این بخش به مخاطبان کمک می‌کند تا سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنند و از آن بهره بیشتری ببرند. ما امیدواریم که این برنامه، نه تنها در ایام اربعین، بلکه در تمام طول سال بتواند صدای حق‌طلبی و آزادی‌خواهی امام حسین علیه‌السلام را به گوش جهانیان برساند و زمینه‌ساز ظهور و بیداری دیگر ملت‌ها شود. ما به عنوان خادمان این مسیر، همواره در تلاش خواهیم بود تا این رسالت را به بهترین نحو انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار