مدیر رادیو ورزش مطرح کرد؛

رادیو ورزش برای ترویج ورزش همگانی سراغ روستاییان رفت

تهران (پانا) - رادیو ورزش هر جمعه صبح در برنامه «ورزش در آبادی» سراغ روستاها می‌رود و در این برنامه ضمن پیاده‌روی همگانی روستاییان در انتهای مسیر به‌صورت تجمیعی ورزش همگانی گروهی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رادیو ورزش برای ترویج ورزش همگانی سراغ روستاییان رفت

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، علی اصغر احمدی، مدیر رادیو ورزش درباره شکل گیری طرح برنامه «ورزش در آبادی» گفت: از آنجایی که یکی از محورهای مهم سند تحول سازمان صدا و سیما، توجه به ظرفیتهای مغفول روستاها و توانمندی های روستائیان پرتلاش کشورمان بوده و به لحاظ اینکه درصد مهمی از مدال آوری ورزش کشورمان توسط روستائیان است، لذا همواره به دنبال این بوده ایم که اقدامی نو در این راستا شکل بگیرد که با طرح " ورزش در آبادی " در رادیو ورزش این اقدام شکل گرفت.

وی درباره قالب اجرایی این طرح توضیح داد: این برنامه به صورت میدانی از ساعت 8 تا 9 و 30 دقیقه صبح روزهای جمعه در روستاهای کشور اجرا شده و به صورت زنده از رادیو ورزش پخش می شود. دراین برنامه که به شکل پیاده روی همگانی بوده، روستائیان در انتهای مسیر به صورت تجمیعی ورزش همگانی گروهی انجام خواهند داد. جوایزی نیز به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد. در حاشیه این برنامه از پیشکسوتان ورزش روستا، قهرمانان ورزش روستا و خیران ورزشی و خانواده شهدای ورزش هم تجلیل خواهد شد .

مدیر رادیو ورزش درباره اهداف ورزش در آبادی بیان کرد: توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای سطح سلامت و شادابی جامعه همراه با ایجاد فرصتی برای تعامل و همبستگی اجتماعی بین افراد و تشویق افراد به انجام فعالیت بدنی منظم و در نهایت ایجاد فضایی شاد و مفرح برای انجام فعالیت‌های ورزشی در روستاها جزو اهداف این برنامه بوده است .

احمدی درباره اینکه چطور شد که سراغ روستاها رفتید و ملاک تان برای انتخاب روستاها چه بوده؟ افزود: امروزه جمعیت روستایی کشور حدود 25 میلیون نفر تخمین زده شده اند که جمعیت قابل توجهی است. ساکنان روستاها به دلیل ماهیت شغلی خود بیشتر در معرض فعالیت‌های بدنی سنگین قرار دارند. انجام فعالیت‌های ورزشی منظم در کنار این فعالیت‌ها، می‌تواند به حفظ سلامتی و تناسب اندام آنها کمک کند. متاسفانه، در حال حاضر دسترسی به امکانات ورزشی در روستاها به اندازه شهرهای بزرگ نیست و توسعه ورزش همگانی در روستاها می‌تواند به این موضوع کمک کند تا همه افراد، فارغ از محل زندگی خود به امکانات ورزشی مناسب دسترسی داشته باشند. همچنین فضایی شاد و مفرح برای روستاییان ایجاد خواهد شد و اوقات فراغت آنها به نحو مفیدی پر کند.

وی ادامه داد: ورزش همگانی می‌تواند فرصتی برای تعامل و همبستگی بین افراد در روستاها ایجاد کند. برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی گروهی می‌تواند به تقویت روحیه همکاری و مشارکت در بین روستاییان کمک کند. در میان روستاییان، استعدادهای ورزشی فراوانی وجود دارد که به دلیل عدم امکانات و مربیان مناسب، شناسایی نمی شوند و پرورش نمی‌یابند. توسعه ورزش همگانی در روستاها می‌تواند به شناسایی این استعدادها و پرورش قهرمانان در رشته‌های مختلف ورزشی کمک کند. لذا می‌توان با توسعه ورزش همگانی در روستاها  از فواید آن در زمینه‌های مختلف سلامتی، شادابی، عدالت اجتماعی و ... بهره‌مند شد.

مدیر رادیو ورزش عنوان کرد: طرح "ورزش در آبادی" بهانه خوبی است که این اتفاق بیفتد. معیار انتخاب روستاها براساس توانمندی های ورزشی آنان است و آمادگی و اتفاق نظر میان دست اندرکاران ورزش آن استان، شهرستان و روستا هم در برگزاری این رویداد دخیل بوده است.

احمدی درباره اینکه آیا استعدادی هم در این حوزه کشف شده و آیا قرار است رادیو ورزش اقدامی برای این افراد انجام بدهد؟ گفت: هدف اصلی این طرح گسترش ورزش همگانی در روستاها بوده، ولی از ورزش قهرمانی هم غافل نماندیم. در هر برنامه از قهرمان ورزشی و استعدادهای نو پدید هر روستا تجلیل به عمل می آید. در گام دوم هم قرار است طرح های استعدادیابی ورزشی در حاشیه ورزش در آبادی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار