در رادیو فرهنگ مطرح شد؛

تدابیر مجلس در برنامه هفتم توسعه برای هنرمندان و نویسندگان

تهران (پانا) - عضو ‌کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رادیو فرهنگ از تدابیر مجلس در برنامه هفتم توسعه برای هنرمندان و نویسندگان گفت.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تدابیر مجلس در برنامه هفتم توسعه برای هنرمندان و نویسندگان

بیژن نوباوه ‌ نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو‌کمیسیون فرهنگی در برنامه رهنمون که از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ با موضوع مطالبات  فرهنگی  از دولت چهاردهم پخش شد گفت:برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت ورزش و‌جوانان ، وزارت میزاث فرهنگی و سازمان صدا و سیما تدوین شده است و برنامه ای پنج ساله بر پایه  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است که  باید از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا یی شود .

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه های فرهنگی و به ویژه نوع نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی به برنامه هفتم توسعه بیان داشت : برنامه ریزی و قانون‌نوبسی در دست مجلس شورای اسلامی است و شورای  عالی انقلاب فرهنگی نفشی در آن‌نداشته است .

این‌نماینده با اشاره به این‌موضوع که  اقتصاد در این برنامه مشخص  شده است در مثالی گفت:  در برنامه هفتم توسعه هر شب  ۱۳۰۰ دقیقه  سریال برای سه شبکه صدا و سیما دیده شده است و بودجه آن مشخص شده است این در حالی است که  هم اکنون هنرمندان و نوبسندگان و ... از طریق هنر امکان ارتزاق ندارند اما در برنامه توسعه هفتم تدابیری مشخص شده و اجرایی شدن آن باعث بهبود اوضاع معیشتی هنرمندان می شود .

نوباوه فرهنگ را به منزله اکسیژن برای تنفس  یک جامعه عنوان کرد و افزود : تا به حال دستگاه های تصمیم گیر فرهنگ زیاد داشتیم که غالبا عملکرد مثبتی نداشتند و امیدواریم با توجه به اهمیت فرهنگ برای جامعه و با تکیه بر  صحبت های انجام‌شده با رییس جمهور محترم جناب پزشکیان و سابقه حضور ایشان در جلسات مرتبط با مسائل فرهنگی شاهد تحول اساسی باشیم. 

وی با گلایه از کم‌توجهی نمایندگان مجلس به مقوله فرهنگ گفت : متاسفانه هنوز کمیسیون فرهنگی به حد نصاب نرسیده  و اگر تا این هفته اعضای آن‌کامل نشود  حتی درباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  امکان اعلام نظری نیست در عین حال امیدواریم رییس جمهور در انتخاب وزیر فرهنگ‌ فردی  با تجربه و دغدغه مند معرفی کرده  و نمایندگان هم  نهایت همکاریرا با ایشان خواهند داشت.

عضو‌کمیسیون‌فرهنگی مجلس خبر داد: با رایزنی ها و جلساتی که با مدیر شبکه رادیویی فرهنگ داشتیم مقررشده جلسات کمیسیون فرهنگی نیز از این شبکه رادیویی پخش و مردم از تصمیمات و دیدگاه ها و موضع گیری های فرهنگی اعضا مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار