کاهش صدها میلیون دلاری درآمد نویسندگان هالیوود

تهران (پانا)- انجمن نویسندگان هالیوود می‌گوید درآمد آن‌ها به دلیل اعتصاب و انقباض صنعت سینما، ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۴۹۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش صدها میلیون دلاری درآمد نویسندگان هالیوود

درآمد نویسندگان تلویزیون و فیلم در سال گذشته ۶۰۳ میلیون دلار یا حدود ۳۲ درصد کاهش یافت زیرا پایان برنامه «پیک تی وی» با اعتصاب ۱۴۸ روزه انجمن نویسندگان آمریکا همزمان شد.

درآمد نویسندگان، به ۱.۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. با تعدیل تورم، این پایین‌ترین سطح از زمان اعتصاب نویسندگان در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ است.

اشتغال نیز با ۱۹.۵ درصد کاهش به ۵۵۰۱ نویسنده شاغل رسید که کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ است.

در اولین اعتصاب مضاعف از سال ۱۹۶۰، انجمن نویسندگان سینمای آمریکا و SAG-AFTRA اکثر تولیدات فیلمنامه را برای نیمی از سال تعطیل کردند و به دنبال دستمزدهای بالاتر و محافظت در برابر هوش مصنوعی بودند. در همان زمان، کسب و کار تلویزیون ۱۴ درصد از ۶۰۰ برنامه در سال ۲۰۲۲ به ۵۱۶ در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

انجمن نویسندگان غربی آمریکا اطلاعات اشتغال را به عنوان بخشی از گزارش سالانه خود منتشر می کند که روز جمعه برای اعضا ارسال شد.

در این گزارش، اتحادیه می‌گوید که کاهش شدید «هم انقباض صنعت و هم امتناع شرکت‌ها از مذاکره بر سر یک معامله منصفانه را منعکس می‌کند، که منجر به یک اعتصاب پنج ماهه شد که پس از توافق شرکت‌ها برای رسیدگی به مشکلات این اعتصاب پایان یافت».

این اتحادیه گفت: در این دوره پرتلاطم، نویسندگان در همه زمینه‌ها کاهش اشتغال و درآمد را گزارش کردند.

پس از اعتصاب قبلی، که ۱۰۰ روز به طول انجامید، انجمن صنفی کاهش ۱۵ درصدی درآمد کلی را برای سال ۲۰۰۸ گزارش کرد. کاهش چشمگیر ۳۲ درصدی برای سال ۲۰۲۳ احتمالاً در سال آینده تجدید نظر خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است که اشتغال نویسندگان درست قبل از اعتصاب به بالاترین حد خود رسیده بود، به طوری که ۶۸۳۵ نویسنده در سال ۲۰۲۲ درآمد خود را گزارش کردند که ۸۰ درصد بیشتر از رقم ۳۰ سال پیش است.

از نظر اسمی، درآمد نویسنده‌ها در سال ۲۰۲۲ با ۱.۸۹ میلیارد دلار رکورد زد. (با تعدیل تورم، اوج آن در سال ۲۰۱۹ بود.)

علاوه بر درآمد معمول خود، نویسندگان ۵۹۸.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ درآمد اضافی کسب کردند که ۳.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه نویسندگان به مدت پنج ماه در صف اعتصاب بودند، باقیمانده، سهم بیشتری از کل درآمد آنها را نسبت به معمول تشکیل می‌داد. باقیمانده معمولا ۲۱ تا ۲۴ درصد از کل پاداش نویسنده را تشکیل می‌دهند، اما در سال ۲۰۲۳ این رقم ۳۲ درصد و نسبت به قبل کمتر بود.

داده‌های معوقات دستمزد نویسندگان نشان دهنده تغییر سریع جریان است. پلتفرم‌های استریم برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ و بار دیگر در سال ۲۰۲۳ اکثریت کل معوقات و بدهی‌ها را به خود اختصاص دادند.

بیش از ۸۰ درصد از محتواهای باقی‌مانده مربوط به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که در اصل برای نمایش، پخش تلویزیون کابل ساخته شده‌اند، هستند. اما باقیمانده‌ نمایش‌های ساخته‌ شده برای استریم به سرعت در حال افزایش هستند و به ۵۷.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳، ارتقاء ۴۶ درصدی، افزایش می‌یابند. انجمن نویسندگان هالیوود گفت که این افزایش هم به دلیل حجم بیشتر پروژه‌ها و هم به دلیل بهبود شرایط موجودف تحت قرارداد ۲۰۲۰ است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار