پانا گزارش می‌دهد؛

جایگاه هنرمند قبل و بعد از مرگ؛ هنرمندان درباره سعید راد چه گفتند؟

تهران (پانا) - سعید راد یکی از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون کشور بود که عاشقانه ایران را دوست داشت و معتقد بود در سینمای ایران بزرگانی مانند بهرام بیضایی و ناصر تقوایی حضور دارند که نه‌تنها سرمایه بلکه شناسنامه فیلم ایرانی هستند اما حتی از آنان یاد نمی‌شود و نباید روند به گونه‌ای باشد که هنرمندان کشور قبل از فوت، تمام شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه هنرمند قبل و بعد از مرگ؛ هنرمندان درباره سعید راد چه گفتند؟

مراسم تشییع پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز چهارشنبه سوم مردادماه در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد. در حاشیه این مراسم با برخی هنرمندان که برای تشییع پیکر آن مرحوم به خانه سینما آمده بودند به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

رضا توکلی، بازیگر رادیو و تلویزیون در گفت‌وگو با پانا درباره درگذشت سعید راد گفت: «هنرمند متعلق به مردمش است. این یک اصل است، چه بخواهیم چه نخواهیم. مطمئن باشید وقتی یک هنرمند روی صحنه می‌رود یا جلوی دوربین می‌رود تمام هم‌وغمش این است که مردم به او توجه کنند و هنرش دیده شود. به قول سعید راد کجای دنیا مردم این‌جوری برای هنرمندان دست می‌زنند و از آن‌ها یاد می‌کنند. سعید راد فارغ از هنرمندی‌ که داشت، به‌خاطر معرفت و اخلاق‌مداری در یادها خواهد ماند.»

حسام نواب صفوی نیز درباره درگذشت این هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون به پانا گفت: «من رابطه خوبی با سعید راد داشتم که یکی از افتخارات بزرگ زندگی من محسوب می‌شود. حیف و صد حیف که سینمای ایران امروز یکی از چهره‌های خود را از دست داد و جامعه هنری ما را تنها گذاشت. از خداوند برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی آرزومندم.»

اصغر سمسارزاده نیز درباره سعید راد به پانا گفت: «اکنون ما یکی از بزرگان سینمای ایران را از دست دادیم، سعید راد قهرمان بولینگ ایران نیز بوده است. من ایشان را از طریق سینما خیلی نمی‌شناسم چراکه فقط یک فیلم به نام آب با او بازی کردم که نوشته احمد محمود بود و یک فیلم فوق‌العاده زیبا و پرمعنا از آب درآمده بود. به‌هرحال افرادی همچون سعید راد آن‌قدر بزرگ و عزیز هستند که به‌ندرت اتفاق می‌افتد یک خانواده‌ای صاحب فرزند شود و آن فرزند کسی مثل سعید راد شود.»

مهوش وقاری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در پاسخ به اینکه چرا افراد زمانی که از دنیا می‌روند عزیز می‌شوند به پانا گفت: «اتفاقاً سؤال شما حرف دل خود من بود. چراکه درست در زمانی که همسر من احتیاج به توجه و محبت داشت نیم‌نگاهی‌ هم به او نمی‌کردند و شاید دلیلش این بود که به دلیل کهنسالی و بیماری دیگر نمی‌توانست هنرنمایی کند و برای مردمش مفید باشد اما بیماری و پیری و این مشکلات برای همه اتفاق می‌افتد. خوب است که کنار هم باشیم و از پیشکسوتان حمایت کنیم. از فوت سعید راد بسیار ناراحت شدم و نمی‌دانم چگونه درباره داغ از دست دادن این هنرمند سخن بگویم. خدایش بیامرزد.»

هومن حاجی عبدالهی نیز به درگذشت سعید راد هنرمند شناخته‌شده سینما و تلویزیون واکنش نشان داد و گفت: «سعید راد کسی بود که از ابتدای تولد تا لحظه فوت سوپراستار بود و سوپراستار ماند. همه دوستش داشتند و خبرهایش را دنبال می‌کردند تا اینکه با این اتفاق تلخ روبه‌رو شدیم. فقط می‌توانم از همه مردم و مسئولان و هنرمندان بخواهم در قبال هیچ آدمی کم‌لطفی نکنند و خلاصه کلام مرده‌پرست نباشند.»

خبرنگار : فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار