پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد»

تهران (پانا) - محمد خزاعی در پی درگذشت سعید راد، بازیگر نام آشنای سینمای ایران پیامی را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت درگذشت «سعید راد»

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در متن این پیام آمده است: 

خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت مرحوم سعید راد جامعه هنری کشور را غافلگیرکرد. او از سرمایه‌های ارزنده سینمای ایران بوده است که در کارنامه‌اش آثار ارزشمند بسیاری ثبت شده است.

مرحوم راد، بازیگری بود که در ایفای نقش، به آن‌ها، تشخص، عمق و قدرت می‌داد و همین شاخصه، کیفیت حضور او را بر پرده سینماها متفاوت کرده و شمایلی که او با کوشش و تلاش، چند دهه بر پرده سینماها خلق کرد، غبطه برانگیز، با شکوه و پرقدرت است که بدون شک، این هنرمند را در جایگاه یکی از بزرگان عرصه بازیگری قرار می‌دهد که طی چند دهه در سپهر سینمای ایران خوش درخشیده است.

 نقش‌های بسیاری از او در ذهن مردم ایران ثبت و ماندگار شده است. از نقش تیمسار فلاحی فیلمِ «چ» تا خلبان مهردادِ در فیلم عقابها، از اسکندر فیلم دوئل تا کولی فیلم سفر سنگ و همه و همه شمایل نامیرایی هستند که بر پرده سینماها آورد.

دستاورد او برای سینمای ایران مجموعه‌ای از بهترین خاطره‌هاست. سعید راد با برخی آثار ارزشمند خود یکی از قهرمانان سینما خواهد ماند.

تجربه همکاری نزدیک بنده با ایشان برای من شیرین و دلنشین بوده است. او هنرمندی شریف، پرمایه، کاربلد و دغدغه‌مند بود که تعلق خاطرش به مردم و مسائل آنان بویژه نگاهش به اهمیت رونق سینما در استان‌ها و حمایت از بچه‌‎های پرتلاش شهرستان‌ها برای من ستودنی است.

اینجانب ضایعه درگذشت این هنرمند ارزنده را به جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار