با حکم معاون هنری وزیر فرهنگ صورت گرفت؛

رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شد

تهران (پانا) - رضا مهدوی توسط محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منصوب شد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شد

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری، در حکمی توسط محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مهدوی به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد.

بر اساس این خبر مهدوی مدرس و پژوهشگر موسیقی که سال گذشته نیز دبیری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را برعهده داشت، در حکمی توسط محمود سالاری معاون هنری و به پیشنهاد امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره، به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر انتخاب شد.

در متن این حکم آمده است:

«هنرمند گرامی جناب آقای رضا مهدوی نظر به حسن سوابق و تجربیات هنری ارزشمند جناب عالی، به پیشنهاد مدیر کل محترم دفتر موسیقی و تأیید اعضای محترم شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر، به موجب این حکم به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و هنرمندان ارجمند با تکیه بر سند موسیقی و اهداف بلند انقلاب اسلامی، زمینه برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره را فراهم آورید.»

رضا مهدوی متولد ۱۳۴۷، موسیقی پژوه، مدرس دانشگاه و نوازنده سنتور و منتقد هنری شناخته شده و برنامه ساز موسیقایی رادیو و تلویزیون است. در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما نزد محمدتقی صادقی و اسفندیار قره باغی مبانی موسیقی و آواز فرا گرفته و در دوره‌ای دیگر از محضر وارطان ساهاکیان و محمدعلی بهارلو، داریوش صفوت، تقی بینش و در مکتب حسین ملک و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی از رضا شفیعیان، مسعود شناسا، پرویز مشکاتیان و مجید کیانی بهره برده است.

مهدوی درجه یک هنری ۱۳۸۰ و ۱۳۹۲ در دو گرایش هنر آموزی و نوازندگی هم تراز با درجه تحصیلی دکترا و کارشناسی مدیریت همراه با نشان فرهنگ و هنر را دارد. وی عضو شورای تخصصی فرهنگستان هنر و دارای این سوابق مدیریتی چون مدیر هنرستان موسیقی سوره، مدیر دانشکده موسیقی سوره، مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری و مدیر دفتر موسیقی کتب نشر سوره است. همچنین مهدوی داوری چندین دوره جشنواره و دبیر پژوهشی چندین دوره جشنواره موسیقی بین المللی موسیقی فجر را برعهده داشته است.

مهدوی نوازنده برتر مسابقه سنتورنوازی در هشتمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر و طراح کنسرت‌های پژوهشی آموزشی و مبتکر تولید آثار موسیقی تجربی در ایران با سابقه برگزاری ۲۲ جشنواره درسطح کشوری بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار