معرفی ویژه برنامه های رادیو به مناسبت روز خانواده

نخستین مسابقه تبیینی رسانه ملی با محوریت افزایش جمعیت در رادیو پخش می‌شود

تهران (پانا) - در روز خانواده شبکه‌های رادیویی بر اساس ماموریت‌های خود در برنامه‌های مختلف به مباحث خانواده، ازدواج و فرزندآوری می پردازند. فرزندآوری و چرایی توجه به طرح جوانی جمعیت، ازدواج آسان، ویژگی های انتخاب همسر، چگونگی داشتن زندگی شاد و موفق، پیشگیری از جدایی و حل اختلافات منجر به طلاق و.. از جمله محورهای محتوایی این برنامه هاست. همچنین قرار است اولین مسابقه تبیینی رسانه ملی با موضوع افزایش جمعیت روانه آنتن شود.

کد مطلب: ۱۴۸۴۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی ویژه برنامه های رادیو به مناسبت روز خانواده

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، برای روز خانواده شبکه های رادیویی برنامه های متعددی همچون «خانه وخانواده»، «قند و فرزند» «خانواده تهرانی» «سلام صبح بخیر»  را تدارک دیده است.

رادیو ایران؛ تحکیم روابط در خانواده

شبکه رادیویی ایران برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» را سه شنبه 12 تیر با اجرای حامد نجم الهدی با موضوع تکریم خانواده پخش می کند.برنامه«خانه و خانواده» با اجرای فاطمه آل عباس به گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اختصاص یافته است. برنامه «به افق افتاب» از شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، می گوید. این برنامه با اجرای حمیدرضا رضایی ساعت ۱۱:۴۰ پخش می شود. برنامه عصرگاهی «ایرانشهر» از تحکیم روابط در خانواده می گوید که ساعت 18:15 روانه آنتن خواهد شد.

رادیو فرهنگ؛ با اولین مسابقه تبیینی در رسانه

برنامه«صبح به وقت فرهنگ» با هدف پیگیری دغدغه های اجتماعی مردم و «سفره عقد» به منظور ترویج ازدواج آسان روی آنتن رادیو فرهنگ می رود. محتوای این برنامه بر اساس کتاب«مطلع عشق» گزیده‌ای از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان است و با توصیه هایی برای ازدواج تقدیم شنوندگان می شود. «قند و فرزند» به عنوان اولین مسابقه تبیینی رسانه ملی در راستای افزایش جمعیت است که شامل بخش های شناخت همسران نسبت به یکدیگر، نامگذاری و تربیت فرزند است.  برنامه«بنیان فردا» با پیگیری اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت، زمینه های فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده طراحی و پخش می شود.برنامه«سرزمین من» ساعت 13در بخش کارشناس مذهبی به شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که درباره خانواده و استحکام پایه‌های آن است، اختصاص داده شده است.برنامه«کتاب فرهنگ» با معرفی کتاب هایی با موضوع خانواده و اهمیت تحکیم بنیان خانواده ساعت 20 روی آنتن می رود.

 رادیو تهران؛ تمرکز بر امنیت روانی خانواده

شبکه رادیویی تهران همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان از برنامه«شهر آفتاب» با این محوریت در گفت وگو با مسئولان پخش می شود. «خانواده تهرانی» ساعت 8 صبح با ارائه راهکار مناسب جهت امنیت روانی خانواده روی آنتن می رود .برنامه«باغ فردوس» از ساعت 11:40 به این موضوع اختصاص یافته است و برنامه«تهران من» از ساعت 17 با رویکرد اجتماعی به تکریم بازنشستگان خواهد پرداخت.  

رادیو معارف؛ میزبان مادر پنج فرزند

 برنامه «مهربان باشیم» با کارشناسی حجت‌الاسلام رضا یوسف زاده با موضوع درک جایگاه و ارزشمندی افراد خانواده تقدیم مخاطبان رادیو معارف می شود. «زندگی زیباست» ساعت ۱۰ به طور ویژه به روز خانواده اختصاص یافته است. موضوعات حفظ خانواده، جایگاه مادری، استحکام روابط همسری و جلوگیری از سقط جنین از بخش های این برنامه است که از رادیو معارف به سمع مخاطبان می رسد. مهمان برنامه زهرا ابراهیمی فعال اجتماعی و مادر پنج فرزند و کارشناسان مرضیه صفایی زاده فعال حوزه جمعیت، مرضیه شاه سیا استاد دانشگاه و فعال حوزه خانواده و جمعیت، علی بورقانی مشاور خانواده و استاد دانشگاه، حجج اسلام محمد زارعی و مهدی دهشتی مشاور خانواده و استاد حوزه و دانشگاه هستند.

رادیو سلامت؛ سبک زندگی ایرانی اسلامی

رادیو سلامت در برنامه «خونه زندگی» به خانواده، انسجام آن و جایگاه بزرگترها در استحکام بخشی به بنیاد خانواده می پردازد. این برنامه در قالب نمایشی و با موضوعات مختلف حوزه خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج می کند. سارا شریفی و ملیحه صادق کاظمی تهییه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

رادیو اقتصاد؛ از امکان تا اسکان

مجله رادیویی«امکان تا اسکان» که به حوزه تخصصی مسکن اختصاص دارد، مطالبات مرتبط با تامین مسکن بازنشستگان را پیگیری می کند. این برنامه کاری از گروه کارآفرینی و کسب و کار است که ساعت 10 صبح روی آنتن می برد. برنامه عصرگاهی «گذر بازار» ساعت 16 با موضوع اهمیت استفاده از تجربه های بازنشستگان و شیوه های انتقال دانش و تجربه در محیط کار اختصاص یافته است. 

رادیو صبا؛ با امیر حسین مدرس و خانواده عزیز

برنامه موسیقی محور«صباهنگ» شبکه رادیویی صبا با پخش موسیقی و ترانه و شعرخوانی مخاطبان ساعت 21 روی آنتن می رود. پخش نمایش طنز و طنز آهنگ را با هنرمندی پیشکسوتان رادیو، در برنامه مخاطب محور«صبامک» از ساعت ۸:۴۵  بشنوید. امیرحسین مدرس در برنامه فرهنگی«مشتاق دیدار» با روایت داستان‌های عامیانه با عنوان موضوعی خانواده عزیز از ساعت ۱۳ پخش می شود. رادیو صبا در برنامه زنده «عصر صبا» در بخش‌های مختلف نمایشی و تعامل با مخاطبان و طرح سوال به گرامیداشت روز خانواده می‌پردازد. این برنامه ساعت 18: تقدیم شنوندگان خواهد شد.

رادیو ورزش؛ اجرای مسابقه با حضور خانواده ورزشی

رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان برنامه«پناهگاه امن» را در قالب ترکیبی نمایشی و با حضور کارشناس روانشناسی خانواده را به صورت زنده با موضوع یک خانواده موفق و شاد تقدیم مخاطبان می کند.از بخش های این برنامه می توان به اجرای نمایش با موضوع خانواده، تاثیرات ورزش و اهمیت خانواده به علوم قرآنی و احادیث اشاره کرد. اجرای مسابقه با حضور یک خانواده ورزشی و پخش بخش هایی از فیلم وسریال ها با عنوان خانواده از دیگر قسمت های این برنامه است. پناهگاه امن به گویندگی الهام حسینی و شهریار شهریاری،  بازیگری آسیه گرجی از ساعت ۱۰ به سمع مخاطبان می رسد. برنامه«گلخونه» در هفته خانواده هر روز  از ساعت 10 با موضوع خانواده و ورزش از رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان تقدیم شنوندگان خواهد شد.

 رادیو پیام؛ پیام زندگی

 برنامه«پیام زندگی» به تهیه کنندگی رضا صفری با موضوع روز خانواده روی آنتن رادیو پیام می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار