اسماعیل براری در گفت‌وگو با پانا:

رئیس‌جمهور آینده فرهنگ و هنر را به اهالی هنر بسپارد

تهران (پانا) - یک کارگردان سینما و استاد دانشگاه می‌گوید رئیس‌جمهور آینده ایران باید فرهنگ و هنر را به دستان اهالی فرهنگ و هنر بسپارد و به آن‌ها اعتماد کند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهور آینده فرهنگ و هنر را به اهالی هنر بسپارد

اسماعیل براری کارگردان سینما در گفت‌وگو با پانا درباره این موضوع که رئیس‌جمهور آینده ایران باید دارای چه شاخصه‌هایی باشد، گفت: «در حوزه هنر بهترین امکانی که رئیس‌جمهور برای هنرمندان می‌تواند فراهم کند، این است که هنر را به دست هنرمندان بسپارد و به آن‌ها اعتماد کند. بزرگ‌ترین مشکل هنرمندان این است که هر فردی آمده، به هنر و هنرمند به‌عنوان مرغ عزا و عروسی نگاه کرده است و هنرمندان فقط زینت دهنده مجالس بوده‌اند.»

این کارگردان سینما تصریح کرد: «به نظر من سهم هنر نباید ناچیز باشد زیرا هنرمندان افتخارات بسیاری برای ایران به ارمغان آورده است. نباید هنرمندان در مناسبت‌های مختلف جامعه کنار گذاشته شوند و به‌عنوان یک ابزار از آن‌ها استفاده شود. یکی از مشکلاتی که در جامعه هنری وجود دارد این است که همیشه به آن‌ها نگاه ابزاری شده است.»

وی تصریح کرد: «معتقدم باید هنرمندان را به رسمیت شناخت و بیمه بیکاری برای آن‌ها برقرار کرد و اجازه داد هر هنرمندی هرزمانی که می‌خواهد اثر خود را تولید کند. به‌عنوان‌مثال موانعی همچون پروانه ساخت باید برداشته شود و پس از پایان یک اثر ارزیابی و نظارت بر آن صورت گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار