در گفت‌وگو با پانا

«آبی روشن» روایتی از رأفت و مهربانی انسان‌ها به یکدیگر است

تهران (پانا) - کارگردان فیلم سینمایی «آبی روشن» می‌گوید این فیلم روایتی از رأفت و مهربانی انسان‌ها به یکدیگر است، نیاز امروز سینمای ایران فیلم‌های امیدوارکننده‌ای است که نقش یک انسان والا را به‌خوبی بیان کند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
«آبی روشن» روایتی از رأفت و مهربانی انسان‌ها به یکدیگر است

فیلم سینمایی آبی روشن به کارگردانی بابک خواجه پاشا این روزها در سینماهای تهران و شهرهای دیگر به روی پرده نقره‌ای رفته است. این کارگردان می‌گوید «آبی روشن» در راستای هویت ایرانی اسلامی قدم برمی‌دارد و سعی دارد هویت ایرانی را بازخوانی کند.

بابک خواجه پاشا در گفت‌وگو با پانا درباره ایده ساخت فیلم سینمایی «آبی روشن» گفت: زمانی که فیلم‌نامه را خواندم حس کردم می‌توانم با این اثر ارتباط برقرار کنم. فیلم‌نامه قصه‌ای شاعرانه داشت و باعث شد ارتباط خوبی با آن برقرار کنم.»

وی خاطرنشان کرد: «یکی از دلایل مهمی که سبب می‌شود فیلم‌ساز یک فیلم‌نامه را انتخاب کند و آن را به یک اثر تصویری تبدیل کند علاقه او به مضمون و موضوع یک اثر است. زیرا کارگردان باید نسبت به آنچه می‌سازد، گرایش و علاقه داشته باشد، با این اوصاف این فیلم‌نامه را انتخاب کردم.»

آبی روشن 3

خواجه پاشا تصریح کرد: «این فیلم سعی می‌کند در راستای هویت ایرانی قدم بردارد. آبی روشن در جهت روابط انسانی انسان‌هاست و ایده آن بسیار ساده است.»

وی اضافه کرد: «بارها اعلام کرده‌ام که شاخصه امام رضا(ع) رأفت و مهربانی است و آبی روشن نیز درباره مهربانی انسان‌ها به یکدیگر است و به نظرم این مضمون برای فیلم لازم بود زیرا نیاز امروز جامعه است.»

این کارگردان افزود: «انسان اگر به لایه‌های درونی خود کنکاش کند نکته‌های بسیاری را می‌آموزد ما هرروز باید خودمان را بهتر بشناسیم و با یکدیگر مهربان‌تر باشیم. اگر ما مهربانی را در میان نسل‌هایمان داشته باشیم اتفاقات بسیار خوبی در کشور خواهد افتاد به عنوان مثال اگر یک دختر دهه هشتادی با یک آدم ۶۰ ساله با تعامل و مهربانی به تفاهم برسند جامعه ما گلستان می‌شود.»

این کارگردان خاطرنشان کرد: «امام رضا(ع) بخشی از هویت ما ایرانی‌هاست و وقتی اسم امام رضا(ع) می‌آید دست‌ودلمان می‌لرزد. عشق به امام رضا سال‌های سال است در رفتار ما وجود دارد وقتی‌که می‌توانیم درباره بخشندگی امام رضا فیلم بسازیم چرا نباید این کار را انجام دهیم.»

آبی روشن 2

وی خاطرنشان کرد: «ما ایرانی‌ها آدم‌های بخشنده‌ای هستیم که همیشه با رأفت و محبت با یکدیگر زندگی می‌کنیم و این مورد در فرهنگ‌عامه ما وجود دارد که با امام رضا(ع) نیز زیباتر از همیشه است.»

این کارگردان به لزوم ساخت فیلم‌های امیدوارکننده در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: «در گذشته بیشتر فیلم‌های اجتماعی که ساخته می‌شد به سمت آسیب‌های اجتماعی و حتی سیاه‌نمایی می‌رفت اما در سال‌های اخیر، سینمای اجتماعی ایران یک مقدار به سمت فیلم‌های امیدوارکننده رفته است به نظر من وظیفه سینما امید دادن به جامعه است و من نیز به همین دلیل سعی کردم  فیلمی امیدوارانه بسازم.»

وی تأکید کرد: « اگر ما می‌خواهیم از خوب بودن به انسان والا برسیم، باید هویت ایرانی و دینی خود را بازنمایی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار