نگاهی به سینمایی‌ترین استان‌های ایران در سال 1403

تهران (پانا) - 4 استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر و خراسان شمالی علیرغم جمعیت زیاد، سرانه مصرف سینما بسیار کم و در بعضی مواقع نزدیک به صفر دارند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به سینمایی‌ترین استان‌های ایران در سال 1403

سال 1403 با تعدد ژانر در سینمای ایران رو به رو بودیم و سینما شاهد استقبال بسیار خوبی از جانب مردم بود. تا امروز فروش کل سینما بیش از 418 میلیارد تومان بوده و طبق آمار در 3 ماه اول سال، 7 میلیون و 100 هزار بلیت به فروش رسیده است.

در ادامه به معرفی استان‌هایی که در 1403 بیشترین استقبال را از سینما داشتند، می‌پردازیم:

تهرانی‌ها در صدر استقبال از سینما

استان تهران با بیش از 196 میلیارد تومان فروش در رتبه اول خرید بلیت در میان استان‌های سراسر ایران بوده است. تعداد مخاطبان استان تهران در سه ماه ابتدایی سال 1403 به بیش از 2 میلیون و 890 هزار نفر می‌رسد.

استان خراسان رضوی در رتبه دوم

استان خراسان رضوی با فروش 43 میلیاردی در رتبه دوم این لیست قرار دارد. این استان با فروش بیش از 772 هزار بلیت سینما موفق شده پس از تهران رکورد پربیننده‌ترین استان ایران را بزند.

استان اصفهان که یکی از استان‎‌های پرجمعیت ایران محسوب می‌شود با فروش 30 میلیاردتومانی در رتبه سوم این لیست قرار دارد، مردم این استان در سه ماه اول سال 1403 بیش از 533 هزار بلیت خریداری کردند.

استان‌های فارس، قم، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، قزوین و کرمانشاه به ترتیب در جدول پرفروش‌ترین استان‌های ایران قرار دارند. 

خراسان شمالی، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز استان‌هایی هستند که در جایگاه کمترین میزان استقبال از سینما قرار دارند و این آمار در بعضی از این استان‌ها نزدیک به صفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار