در نشست خبری مطرح شد؛

«وعده صادق» از نوجوان جهان همچون نوجوان فلسطین حمایت می‌کند

«وعده صادق» باید با تمام وجوه ادبی و هنری در تاریخ ثبت شود/ رویداد هنری «وعده صادق» رقابتی و چند وجهی خواهد بود

تهران (پانا) - دبیر علمی رویداد هنری وعده صادق می‌گوید وعده صادق بستر خوبی است که باید در حوزه فرهنگ به آن پرداخته شود و از منظر فرهنگ، این وعده بررسی شود.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
«وعده صادق» از نوجوان جهان همچون نوجوان فلسطین حمایت می‌کند

نشست خبری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، ابوالفضل همراه به عنوان دبیر رویداد، حجت‌الاسلام علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد ساعتی پیش، بیستم خرداد ماه در حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه گفت: خدا را شاکریم که زحمات شبانه‌روزی همکاران ثمر داد و امروز در خدمت جامعه فرهنگی با موضوع رویداد بزرگ تولید هنری درباره وعده صادق هستیم. امروز ایام خاصی را سپری می‌کنیم. آن‌قدر سرعت حوادث بالاست که رسانه‌ها و اندیشمندان جا می‌مانند که روایت دقیق از وقایع را نشان دهند.

وی افزود: اتفاقاً بزرگی در غرب آسیا روی داد که تحول اساسی در جناح‌بندی سیاسی روی داد که از ماجرای طوفان الاقصی شروع شد و پس از آن رژیم صهیونیستی تمام خطوط قرمز بشری را رد کرد تا این شکست را جبران کند. این اقدامات دیوانه‌وار او توسعه پیدا کرد و در باریکه غزه کمتر از 300 روز گذشته به اندازه جنگ جهانی دوم سر مردم غزه بمب ریخت و هر جنایتی که توانست مرتکب شد. همین دیروز برای آزادی چهار اسیرش بیش از 600 نفر را مجروح کرد. هر چند با همه تکاپویش نتوانسته این شکست را جبران کند.

نادری در ادامه گفت: امروز دانشجویان در آمریکا درصدد این هستند که فلسطین را به‌عنوان یک کشور به رسمیت بشناسند. این حرکت نشان داد که رژیم صهیونیستی نتوانسته با کودک کشی عواطف بشری را از بین ببرد.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه، بیان کرد: تا دیروز چند کشور پشتیبان فلسطین بود اما امروز همه کشورها در حمایت فلسطین به پا خاستند و فقط چند کشور در کنار مردم فلسطین نیستند. دنیا با مردم مظلوم فلسطین همراه است. جمهوری اسلامی هم بعد از آزاری که از اسرائیل دید، قرار شد ضرب شصتی به آنها نشان دهد. هر چند عده‌ای شروع به زمزمه کردند که جمهوری اسلامی کاری نمی‌کند، اما عملیات وعده صادق اتفاق افتاد و کشوری که همیشه در حالت تهاجم بود در یک هفته در لاک دفاعی فرو رفت و پس از شروع عملیات وعده صادق تمام مخاطبانشان را پای رسانه‌ها نشاند تا شاهد قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی باشند.

نادری در ادامه گفت: درصددیم با به‌کارگیری روایت هنری در انواع آن از ادبیات، فیلم و آن را در معرض قضاوت دیگران قرار دهیم و امیدواریم با مشارکت هنرمندان آثار فاخر و ارزشمندی به دست بیاوریم و با آثاری که به دستمان می‌رسد که از بزرگان تقدیر و چهره‌های جدید را بشناسیم و بشناسانیم.

در ادامه ابوالفضل همراه دبیر رویداد گفت: افتخار می‌کنم که ایرانی هستم و در مملکتی زندگی می‌کنم که شهدای زیادی را تقدیم آب و خاک کرده است.

وی همچنین با اعلام عناوین بخش‌های مختلف این رویداد هنری افزود: این رویداد رقابتی خواهد بود و مربوط به عملیات وعده صادق است. بخش‌های این رویداد همچون (ادبیات: شعر، داستان کوتاه و دلنوشته به دبیری نغمه مستشار نظامی)، (پویانمایی: انمیشین و موشن گرافیک)، (هنر‌های تصویری: کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه به دبیری علی شجاعی)، (هنر‌های تجسمی: پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور به دبیری مهدی متولیان)، (سرود، موسیقی، موزیک ویدئو)، (پادکست) و (استندآپ) تدارک دیده شده است. مشاور رویداد مجید شاه حسینی و عبدالحسین قدیریان دبیر علمی هستند.

همراه با اشاره به مشارکت اهالی هنر از سراسر کشور گفت: یکی دیگر از اهداف ما ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در محور مقاومت است. سعی داریم از شبکه گسترده هنرمندان در مراکزی مثل ستاد عالی کانون‌های مساجد استفاده کنیم تا این موضوع ملی در سراسر کشور جاری شود.

همراه اظهار کرد: از فردا جمع آوری آثار را تا سی تیر ماه از طریق سایت و پلتفرم‌های فضای مجازی خواهیم داشت و در نهایت تلاش داریم با حضور هنرمندان جشنواره‌ای درخور داشته باشیم و داوری را شهریور و سپس اختتامیه را در پاییز خواهیم داشت.

عبدالحمید قدیریان، طراح صحنه و دبیر علمی رویداد هنری وعده صادق نیز گفت: چنین رویدادهایی بستری است که فضا را فرهنگی کنیم. یعنی چه؟ در حال حاضر در جهان اتفاقاتی روی داده که فضا به سمت دیگری می‌رود و ایران به سمت فضایی می‌رود که ایران نیاز دارد خودش را بشناساند و مرتفع کند. در چنین رویدادهایی نیاز است به آن توجه شود که بعد از عملیات وعده صادق اتفاقاتی روی داد که ما امنیت بیشتری را تجربه کردیم و بیشتر در معرض دید کشورها قرار گرفتیم و حالا باید ابعاد این عملیات دیده شود و برای ادامه راه نیاز به چیدمان فرهنگی داریم که این نکاه در قالب رویدادهای هنری پخته و دیده شود.

وی ادامه داد: من معتقدم اتفاقی که روی داده و جایگاه ملی و فراملی دارد، بستر خوبی است که ما خودمان را ارتقا دهیم و پربحث فراملی می تواند هنرمندان جهانی وارد شوند و در بحث هنر به آن بپردازند.

قدیریان همچنین گفت: به نظرم وعده صادق بستر خوبی است که در حوزه فرهنگ به آن پرداخته شود و از منظر فرهنگ آن را بررسی کنیم.

در نهایت لشگری نیز اظهار کرد: این جلسه برای حماسه سازی نسل جوان ما تشکیل شده و نمی‌شود از سردارانی، چون شهید طهرانی مقدم یاد نکنیم. هنرمندان حتما پای این مسیر ما هستند و ما باور داریم این کار برکتی برای هنرمندان و مملکت ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار