اسماعیلی:‌ آیت‌الله رئیسی فاصله بین دولت و مردم را برداشت

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی فاصله بین دولت و مردم را برداشت، گفت رئیس جمهور کم نظیری را از دست دادیم و مردم ایران حق دارند اینگونه سوگواری و عزاداری کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی:‌ آیت‌الله رئیسی فاصله بین دولت و مردم را برداشت

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه نهم خرداد ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور قرآنی؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در حسینیه الزهراء(س) در مجتمع امام خمینی(ره) افزود: وقتی نتایج نظرسنجی مرکز رصد ملی کشور را درباره میزان محبوبیت آیت الله رئیسی اعلام کردم، بسیاری از رسانه های خارجی با فضای آلوده رسانه ای خودشان اظهار تعجب کردند و از این رو این آمار در تلویزیون به صورت رسمی منتشر شد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج این نظرسنجی ۹۳ درصد مردم متاثر و ناراحت از این اتفاق تاسف بار بودند و ۸۶ درصد تمام آن شب را نگران حال رئیس جمهور خود بودند.

اسماعیلی با اشاره به عملکرد سید شهیدان خدمت گفت: آیت الله رئیسی حدود ۱۰ بار به استان خوزستان سفر کرد و آنقدر درباره فاضلاب اهواز صحبت می کرد که بارها به شوخی می گفتم من هم اطلاعات فاضلاب اهواز را حفظ شدم و قرار بود سوم خرداد این طرح با حضور ایشان در اهواز افتتاح شود.

وی با اشاره به آیه ۹۶ سوره مریم گفت: آیت الله رئیسی همه آرزوهای یک رئیس جمهور مطلوب و تراز انقلاب را برآورده کرد و خدا عزتی اینگونه به رئیسی داد. خدا این محبت را در دل مومنین انداخت. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تقید آیت الله رئیسی به مناسک و عبادت گفت: شب مناظره انتخابات ریاست جمهوری در عصر جمعه از من خواست که زیارت عاشورا بخوانم. گویی قرار بود فردای آن روز وارد فضای بی اخلاقی و توهین شود و به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفته بود که به خاطر گناهی که مرتکب شدی طلب مغفرت می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهید جمهور به عنوان تندیسی از اخلاق اسلامی یاد کرد و گفت: هر آنچه شنیده و خوانده بودیم در سلوک آیت الله رئیسی دیدیم و این مسئولیت برای ما که سال ها هم‌نفس ایشان بودیم، مضاعف است.

قرآن در سیره عملی رئیسی تجلی یافت

حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با اشاره به انس آیت الله رئیسی به کلام الهی گفت: در آخرین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران، آیت الله رئیسی دقایقی زودتر از هیات همراه به فرودگاه رسیده بودند و زمانی که من وارد هواپیما شدم و در کنار ایشان نشستم، متوجه شدم که مشغول تلاوت قرآن است. 

وی افزود: در سازمان ملل دیدیم که آیت الله رئیسی چگونه از ساحت قرآن دفاع کردند و شاید تنها رئیس جمهوری باشد که در تاریخ سازمان ملل این افتخار را به نام خود رقم زدند و تصویر ایشان با قرآن در رسانه‌ها جاودانه شد. 

این حافظ قرآن با اشاره به اهتمام شهید جمهور برای ترویج فعالیت های قرآنی افزود: شاید در طول تاریخ انقلاب کمتر رئیس جمهوری داشتیم که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شرکت کند و این شورا را با حضور خودش تشکیل دهد. 

وی افزود: بخش های عمده هویت قرآنی آیت الله رئیسی را باید در تجلی قرآن در سیره عملی ایشان جست و جو کرد. اگر به دنبال حکمرانی قرآنی در مقام عینیت هستیم خوب است سیره این رئیس جمهور شهید را بررسی کنیم. 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید بتوان آیه ۵۴ سوره مائده را که ۶ ویژگی مهم است، آیه ای دانست که جامع تمام ویژگی های یک حکمران مطلوب است. 

در این مراسم که به همت شورای عالی قرآن و با حضور جامعه قرآنی برگزار شد، سید مصطفی حسینی و احمد ابوالقاسمی به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند و پس از اجرای گروه همخوانی محمد رسول الله (ص)، مهدی سماواتی ذاکر و مداح اهل بیت به مرثیه سرایی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار