گرامیداشت شهید خدمت توسط هنرمندان در تالار وحدت؛

وزیر فرهنگ: آیت الله رئیسی یک رییس‌جمهور تراز و به فرمایش رهبر عزیز جامع الاطراف بود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم یادبود شهید خدمت که به میزبانی اهالی فرهنگ و هنر، برگزار شد گفت آیت الله رئیسی یک رییس جمهور طراز و به فرمایش رهبر عزیز جامع الاطراف بود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ: آیت الله رئیسی یک رییس‌جمهور تراز و به فرمایش رهبر عزیز جامع الاطراف بود

گرامیداشت شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، که با اجرای رسالت بوذری برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای من خیلی سخت است که درخصوص کسی صحبت کنم که بیشترین تأثیرگذاری را از او در حیات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خودم داشته‌ام. خداوند توفیق داد سال‌ها هم‌نفس رئیس جمهور بودم در طی این سالها شما اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گواهی دهید که هیچ کاری نبود که او بتواند انجام دهد و دریغ کند و در طول این سال‌ها چیزی جز علاقه به تک تک ایرانیان از ایشان ندیدم.

وی ادامه داد: شهد رئیسی به همه دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر و رسانه توجه می‌کرد. من هر وقت از مشکلات می‌گفتم، ایشان دعوت به سعه صدر و تعامل می‌کرد. او یک رییس جمهور تراز و به فرمایش رهبر عزیز جامع الاطراف بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشییع باشکوه شهید خدمت و یارانش توسط مردم اظهار کرد: مردم ایران در تشییع شهید خدمت نشان دادند به خادمان واقعی‌شان عشق می‌ورزند. او بسیار مظلوم بود. بر خودش و ما حرام کرده بود کلمه‌ای از ناامیدی و مشکلات بگوییم. خودش را وقف حل مشکلات مردم و خدمت کرده بود. سه سال شب و روز نشناخت. در محل فرودگاه استراحت می‌کرد تا به سفر بعدی‌اش برسد.

وی تاکید کرد: اهالی هنر پدری دلسوز و برادری مهربان را از دست دادند و امروز دست رییسی شهید برای گشودن مشکلات ما باز است. در پیشگاه الهی دعاگوی همه ما خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم علی موسوی گرمارودی با اشاره به  شهادت آیت الله رئیسی افزود: در ظرف این مدت کوتاه ۳۳ جلسه منظم شورای هنر برگزار شد، هنر در دولت سیزدهم سامان یافت.

رجبی: سند ملی موسیقی ۱۰ سال بر زمین مانده بود ولی در دولت آیت‌الله رئیسی تصویب شد 

محمدعلی رجبی دوانی عضو فرهنگستان هنر نیز در این مراسم گفت: با تشییع باشکوهی که برگزار شد، درس جدیدی از مردم گرفتیم. رضا و صدق دو واژه مردم از همه اقشار بود. او راضی به رضای معبود بود. خدمات رئیس جمهوری در حوزه هنر بسیار زیاد است. قبلا شورای هنر بود ولی هر چه می‌گفتیم تصویب نمی‌شد. اما در ظرف این مدت کوتاه ۳۳ جلسه منظم شورای هنر برگزار شد که یکی از نتایجش تصویب شیوه استاد شاگردی بود. سند موسیقی ده سال روی زمین مانده بود. اما در این شورا تصویب شد. تکلیف سند معماری و هنرهای نمایشی و تجسمی هم در این شورا مشخص شد.

ارجمند: وزارت ارشاد یک پدر دلسوز را از دست داد

داریوش ارجمند، بازیگر شناخته شده و پیشکسوت سینما و تئاتر ایران گفت: اتهاماتی در فضای مجازی علیه رئیس جمهور زده شد. نوشتند که ارجمند ۲۰ میلیارد تومان گرفته است. در حالی که من این بودجه را برای ۱۴۰۰ هنرمند پیشکسوت و مطرح گرفتم. این حرف‌ها به گوش شهید رئیسی می‌رسید. ولی ایشان خلق محمدی داشتند. در جلسه‌ای از من پرسیدند چرا دلخور و عصبانی هستی؟ این بودجه به دست‌تان می‌رسد. آقای رئیسی به عهدش وفا کرد.

وی با اشاره حسن اخلاق آیت الله رئیسی گفت: من آدم سیاسی زیاد دیدم. در استان خراسان ۲۰ مدیر کل فرهنگ و هنر دیدم. چند رییس جمهور دیدم. چون از کهنه آدم‌ها هستم و تاریخ زنده این سرزمین می‌توانم باشم. ولی انسان نقدپذیر، بامحبت، دوست‌داشتنی و خوش قول به اندازه آقای رئیسی ندیده‌ام.

داریوش ارجمند تصریح  کرد: چه حیف که زود از بین ما رفت. او زیبا و باشکوه رفت. ما وزرای بزرگی داشتیم. ولی هیچ رییس جمهوری ندیدیم که دامن عبایش تا دم زانویش گلی باشد و در سیل راه برود. با زلزله زده‌ها با خلوص همنشین شود. امیدوارم خداوند این دریچه‌ای را که باز کرده نبندد و از این دروازه آدم‌های بزرگی وارد شوند.

ارجمند خاطرنشان کرد: ساده‌زیستی و تواضع را از رئیس جمهور آموختیم‌. ایشان نیست که از او پست بخواهم و بگویند به خاطر پست دارد این حرف‌ها را می‌زند. خداوند هر چه خواسته ام به من بخشیده است. معتقدم وزارت ارشاد یک پدر دلسوز را از دست داد. قبل از او به این وزارتخانه این همه توجه نشده بود.

افخمی: آیت‌الله رئیسی ظاهر و باطنش یکی بود، آدم می‌توانست به او اعتماد کند

بهروز افخمی، کارگردان شناخته شده سینمای ایران خاطرنشان کرد: زمان درگذشت هیچ آدمی یک ساعت عقب و جلو نمی‌شود و اجل در زمان خودش سر می‌رسد. آیت‌الله رئیسی ظاهر و باطنش یکی بود. آدم می‌توانست به ایشان اعتماد کند. البته من از نظر اقتصادی به این دولت انتقاد داشتم. ولی آقای رئیسی ظاهر و باطنش زیبا بود و نمی‌شد او را سرزنش کرد.

افخمی افزود: خدا عاقبت خیری را برای ایشان تعیین کرده بود. آقای رئیسی در ۶۳ سالگی آسمانی شدند که اوج پختگی است. پس از آن آدم توانایی‌هایش را از دست می‌دهد. امیدوارم اگر لایق باشیم خدا چنین مرگی را نصیب ما بکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار