برترین قهرمانان ورزش ایران مشخص شدند

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور وزیر ورزش و رئیس سازمان صداو سیما و برخی از قهرمانان پیشکسوت در سالن همایش صداو سیما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برترین قهرمانان ورزش ایران مشخص شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی حضور وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تصاویری از قهرمانان ایران زمین به نمایش درآمد و در ادامه از نقش قهرمانان و ورزشکاران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین صحبت شد و با پخش تصاویری از جنایات رژیم صهیونیستی، به حمایت جامعه جهانی ورزش از فلسطین تاکید شد.

همچنین تصاویری از کودکان مظلوم فلسطینی که پس از حملات گسترده این رژیم کودک‌کش به دلیل معلولیت فرصت حضور در میادین ورزشی را از دست داده‌اند پخش شد.

در بخش دیگری از این برنامه از ورزشکاران حامی جبهه مقاومت تجلیل شد.در بخش حامیان خارجی، هواداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند به دلیل حمایت همه جانبه و منسجم از مردم فلسطین مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش داخلی الناز دارابیان قهرمان پارالمپیک کشورمان که مدال خود را به کودکان فلسطینی اهدا کرد، یکی از تقدیر شدگان بود.

همچنین تیم ملی فوتبال ایران نیز به دلیل حضور با چفیه در زمین فوتبال مورد تقدیر قرار گرفت. جایزه این بخش از سوی وزیر ورزش و جوانان به مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال اهدا شد.

 نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور در این برنامه گفت: این جایزه انگیزه بسیار خوبی است که جامعه ورزش در بعد فنی و معنوی به وظایف خود عمل کنند.

وی به فروش باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کرد و افزود: به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم تبریک می‌گویم که با تدبیر وزیر ورزش و دولت‌مردان، واگذار شدند.

در ادامه، تندیسی به نمایندگی از جامعه ورزش به ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران و خانواده شهید امان الهی اهدا شد.

ابوشریف در ادامه با حضور بر روی صحنه اظهار کرد: خانواده بزرگ ورزش ایران و متولیان امر، تقدیر خود را بابت این حضور و حمایت اعلام می‌کنم. مردم غزه با قتل عام و کشتار برنامه‌ریزی شده مواجه هستند. تمام بخش‌های غزه با این مصیبت مواجه شده و در بخش‌های آموزشی، بهداشتی و سایر موارد با جنایات بسیاری مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: 200 نفر از قهرمانان ما در همین مدت کوتاه به شهادت رسیدند، زیرساخت‌های ورزش ما نابود شد و این تنها آمار اولیه است و بعد از بررسی دقیق میدانی می‌توان به عمق فاجعه پی‌ ببریم. سازمان های بین‌المللی ورزشی باز خوردی نشان ندادند اما بعد از حمله روسیه به اوکراین، شاهد واکنش شدید آنها به روسیه بودیم. این که مردم و ملت ایران کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و هستند، برای ما قابل احترام است و از این بابت تشکر می‌کنم.

در ادامه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به روی صحنه آمد و گزارشی از عملکرد ورزشکاران در سال گذشته ارائه کرد.

در ادامه، انتخاب برترین‌های بخش‌های مختلف آغاز شد.

زیباترین گل:

گل سیدمهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی

صحنه ماندگار:

ساره جوانمردی به دلیل حضور همراه با نوزادش روی سکوی قهرمانی

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن

برترین‌ تیم ملی:

تیم ملی فوتبال ساحلی

همچنین تقدیر از تیم ملی هاکی بانوان

افتخار تاریخی:

کاروان فرزندان ایران به خاطر درخشش در پاراآسیایی هانگژو

برترین‌ پارالمپیک:

رزا ابراهیمی، قهرمان پاراتکواندو

قهرمان فردا:

امیررضا معصومی از کشتی

همچنین تقدیر از محمد بیرانوند، قهرمان اهداف پروازی 

برترین مربی: 

علی نادری، تیم فوتبال ساحلی

همچنین تقدیر از حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان

برترین بانوی ورزشکار:

ناهید کیانی، تکواندو

برترین آقای ورزشکار:

امین میرزازاده، کشتی فرنگی

در ادامه، معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف از نگاه کارشناسان بدین شرح معرفی شدند:

جایزه برترین فدراسیون در بخش فرهنگی

فدراسیون جانبازان و توان‌یابان 

فدراسیونی که بیشترین رشد را نسبت به سال گذشته داشت:

فدراسیون تنیس روی میز

فدراسیون برتر سال:

فدراسیون کشتی

​​​برترین داور سال:

رضا پیکر آرا، شمشیربازی

جایزه یک عمر فعالیت ورزشی:

مرحوم حاج محمد مهرآیین

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار