بابک خواجه‌پاشا در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌وپرورش نقش اساسی در شکوفایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا) - بابک خواجه پاشا کارگردان سینمای ایران می‌گوید مهمترین دستگاهی که نقش اصلی در آینده کودکان و نوجوانان را ایفا می‌کند آموزش و پرورش است و او تمام زندگی هنری امروز خود را مدیون آموزش و پرورش می‌داند زیرا به خوبی زندگی‌اش را هدایت کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش نقش اساسی در شکوفایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان دارد

بابک خواجه پاشا، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نقش مهم مدارس و آموزش و پرورش در تربیت هنرمندان و کشف استعدادهای آنها گفت: «تنها مکان و جایی که می‌تواند از کودک فیلمساز، هنرمند و بازیگر تربیت کند آموزش و پرورش است. من نویسندگی را مدیون آموزش و پرورش هستم زیرا از کودکی و دوران ابتدایی نوشتن داستان را آغاز کردم.»

وی خاطرنشان کرد: «با هدایت معلم و مدیر مدرسه توانستم در کلاس پنجم جایزه برتر استانی در زمینه داستان نویسی را به دست بیاورم و مدرسه توانست روی استعداد و نبوغ من کار کند و امروز هرچه در زندگی هنری من اتفاق می‌افتد را مدیون آموزش و پرورش می‌دانم.»

خواجه پاشا با اشاره به ساخت فیلم «آبی روشن» و حضور آن در جشنواره فجر  گفت: «این فیلم سعی می‌کند در راستای هویت ایرانی قدم بردارد. آبی روشن در جهت روابط انسانی انسان‌هاست و ایده آن بسیار ساده است.»

وی یادآور شد: «انسان اگر به لایه‌های درونی خود کنکاش کند نکته‌های بسیاری را می‌آموزد ما هر روز باید خودمان را بشناسیم.»

این کارگردان درباره داستان آخرین فیلم خود که درباره علاقه مردم ایران به امام رضا(ع) است عنوان کرد: «امام رضا بخشی از هویت ما ایرانی‌هاست و وقتی اسم امام رضا می‌آید دست و دلمان می‌لرزد. عشق به امام رضا سال‌های سال است در رفتار ما وجود دارد وقتی که می‌توانیم درباره بخشندگی امام رضا فیلم بسازیم چرا نباید این کار را انجام دهیم.»

وی خاطرنشان کرد: «ما ایرانی‌ها آدم‌های بخشنده‌ای هستیم که همیشه با رافت و محبت با یکدیگر زندگی می‌کنیم و این مورد در فرهنگ عامه ما وجود دارد که با امام رضا نیز زیباتر از همیشه است.»

خواجه پاشا درباره شباهت داستان این فیلم با فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی گفت: «حقیقتاً در زمان ساخت این اثر فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی را ندیده بودم و شاید این فیلم شباهت‌هایی به یکدیگر داشته باشد.»

وی درباره سینمای اجتماعی ایران نیز اظهار کرد: «در سال‌های اخیر، سینمای اجتماعی ایران یک مقدار به سمت فیلم‌های امیدوار کننده رفته است در گذشته بیشتر فیلم‌های اجتماعی که ساخته می‌شد به سمت آسیب‌های اجتماعی و حتی سیاهنمایی رفته بود. به نظر من وظیفه سینما امید دادن به جامعه است و من نیز به همین دلیل سعی کردم  فیلمی امیدوارانه بسازم.»

وی تاکید کرد: «اگر ما می‌خواهیم از خوب بودن به انسان والا برسیم باید هویت ایرانی و دینی خود را بازنمایی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار