شبکه کودک و شاد 70 درصد فعالیت‌های کودکان و نوجوانان را در بر می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیر شبکه کودک با اشاره به هم افزایی شبکه شاد و شبکه کودک در مبحث فعالیت‌های کودک و نوجوان گفت 70 درصد فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در شبکه کودک، امید و سامانه شاد است و با هم افزایی آنها اتفاقات نوعی می‌افتد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
شبکه کودک و شاد 70 درصد فعالیت‌های کودکان و نوجوانان را در بر می‌گیرد

صبح امروز نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه رمضان و عید نوروز شبکه کودک با حضور مدیر شبکه کودک سیما در این شبکه برگزار شد.

در بخشی از این نشست محمدصادق باطنی با اشاره به این مطلب که امسال شبکه کودک و امید برنامه‌های متنوعی را در ماه رمضان و عید نوروز دارند ، گفت: امسال دست شبکه امید و کودک در نوروز و ماه رمضان  پر است  و آنتن شبکه امید و کودک تولیدات تازه‌ای دارند. 

وی ادامه داد: شبکه کودک در ایام ماه رمضان به بهانه جمع‌خوانی قرآن کریم و سرسفره خدا تبدیل به آنتن شبانه‌روزی می‌شود و 14 ساعت برنامه جدید دارد.

باطنی تصریح کرد: برای نخستین بار شبکه امید در طول روز 9 ساعت برنامه جدید و تامینی دارد.

باطنی در ادامه سخنان خود به جزئیات برنامه های نوروزی  شبکه کودک اشاره کرد و افزود: در شبکه کودک چند اتفاق مهم در نوروز و رمضان می‌افتد به عنوان مثال شاهد یک تحول در تولیدات عروسکی شبکه خواهیم بود و  6 برنامه عروسکی در ایام تعطیلات نوروز و ماه رمضان از این شبکه پخش خواهند شد.

وی ادامه داد: اتفاق بعدی پخش 9 انیمیشن ایرانی سریالی جدید در شبکه که سابقه در نوروز و رمضان نداشته است که با تنوع جدیدی همراه باشیم.

مدیر شبکه کودک در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به این مطلب که شبکه کودک  برای ماه رمضان دو برنامه ویژه دارد، تصریح کرد: شبکه کودک به غیر از باکس سحرگاهی یک جنگ دخترانه با نام جشن فرشته‌ها دارد که پس از اذان مغرب پخش می‌شود..

وی به برنامه عروسک خونه اشاره کرد و گفت: فصل دوم جشنواره عروسکی تلویزیونی عروسک‌خونه است. این برنامه سال گذشته با موفقیت چشمگیری روبرو شد  و قریب به 20 میلیون رأی مردم در شبکه شاد و 100 نمایش عروسکی به این جشنواره رسید و 22 به بخش رقابتی رفت در کنار داوری تخصصی، بچه‌ها هم انتخاب می‌کنند.

باطنی اضافه کرد: سال‌ها بود حوزه عروسکی از سبد برنامه کودک کنار گذاشته شده بود اما امسال برنامه های ویژه ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به انیمیشن ماجراهای نوید اشاره کرد و افزود:  یکی از این برنامه‌ها ماجراهای نوید فصل نهال من است. با موضوع درختکاری امروز آن را رونمایی کردیم حوالی 20 اسفند پخش آن آغاز می‌شود. کاراکترهای این انیمیشن روزانه به آنتن می‌آیند درباره درخت و درختکاری صحبت می‌کنند.

باطنی در بخش دیگری از این نشست به برنامه های ویژه شبکه امید  در نوروز و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در آخرین نظرسنجی در فصل تابستان شبکه دوم انتخاب نوجوانان و در فصل پاییز شبکه سوم انتخاب نوجوانان بوده است.

وی  به برنامه مجری نو اشاره کرد و گفت: یکی از ویژه برنامه های نوروزی شبکه امید برنامه تلویزیونی مجری‌نو است. با توجه به این موضوع که مجری‌های سیاری  از شبکه امید به دیگر شبکه‌ها رفته‌اند. به این جمع‌بندی رسیدیم یک برنامه استعدادیابی در این حوزه داشته باشیم. مجری برنامه سعید شیخ زاده خواهد بود که تعداد زیادی اجرا به دست ما رسیده که این برنامه بتواند استعدادهای جدیدی را در عرصه مجری به تلویزیون معرفی کند که در ایام نوروز روی آنتن می‌رود.

باطنی در ادامه به مسابقه بازی ویزیون  اشاره کرد و گفت: برنامه دیگر «بازی ویزیون» با بیان تخصصی در ایام نوروز روی آنتن می‌رود. که مجری و تهیه‌کننده آن در حوزه تولیدات بازی نقش‌آفرین بوده‌اند. فصل جدید با محوریت گیم استریم به پخش می‌رسد. یک اتفاق ویژه همزمان با پخش این برنامه اپلیکیشن فراامید و یک پیوند ایجاد کند. 

وی به جزئیات این برنامه اشاره کرد و افزود: بچه‌ها همزمان با پخش بازی ویزیون و برخی برنامه‌های دیگر به کمک تکنولوژی این اپلیکیشن رقابت جمعی داشته باشند و رقابت آنلاین اتفاق می‌افتد و این اتفاق ورود به یک فضای جدید تکنولوژی خواهد بود. این اتفاق همچنین مقدمه شبکه بازی است در تابستان با همکاری بنیاد بازی‌های رایانه‌ای 3 ساعت برنامه اختصاصی در شبکه امید داشته باشیم.

مدیر شبکه امید در ادامه به ویژه برنامه طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: ویژه‌ برنامه‌ای با موضوع فلسطین برای نوجوانان در شبکه امید در نظر گرفته شده است. این ویژه برنامه جدید در نوروز و رمضان برنامه 2040 خواهد بود. در هر قسمت به بهانه فلسطین یک معلم تاریخ پژوهشی را ارائه بدهد. فرم برنامه فرم تازه‌ای است و تجربه شیرینی را برای ارتباط مخاطب ایجاد می‌کند.

وی همچنین به برنامه ایران سرود اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه ایران سرود برنامه تحویل سال شبکه امید است . در شبکه امید پخش ایران سرود را با کمک نهضت پخش موثری را روی آنتن داشت و حجم بالای استعداد سرود، سال تحویل شبکه امید را به جشن گروه‌های سرود برتر در کشور با قالب بازی و شادی و سرود ساعات جالبی را در تحویل سال داشته باشیم که با چند خواننده مطرح صحبت شده که از 28 اسفندماه تا تحویل این ویژه برنامه نچتدارم دیده شده به صورت ضبطی خواهد بود.

باطنی در ادامه تصریح کرد: برنامه جنگ شبانه کوچه بهار با محوریت فضای نوجوانانه از پارک لاله خواهد بود همچنین به غیر از برنامه‌های تولیدی، برنامه همآهنگ پخش آن را در نوروز و رمضان خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: آثار تامینی خارجی شامل دو سریال انگلیسی و آمریکایی و 4 انیمیشن خارجی، فصل جدید انیمیشن ج‌پانمردان و باکس سینمایی 30 فیلم جدید آماده شده که باکس جذابی را رقم می‌زند. دو فیلم ایرانی بیرون و سوییپر در این ایام پخش می‌شوند.

مدیر شبکه امید در ادامه به برنامه از آن بگو اشاره کرد و گفت:  یک پویش مشترک کودک و نوجوان «از آن بگو» قرار است بچه‌ها اذان‌های خودشان را بفرستند و فرهنگ اذان گفتن به این واسطه احیا و تقویت شود. ان‌شاالله این سنت را به صورت ویژه احیا کنیم.

باطنی در پاسخ به سوال پانا  درباره همکاری شبکه کودک و وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه کودک در فعالیت خود ۳ زیست بوم را می‌شناسد. ما در فعالیت‌هایمان یک سه گانه را می‌شناسیم نخست آنتن صدا و سیما،فضای مجازی و میدان. در حوزه میدان سه محور اصلی وزارت آموزش و پرورش معاونت پرورشی سازمان دانش آموزی همکاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: مادر پوشش تمام رویدادهای کودکان و نوجوانان حضور داریم و به نوعی وسط گود هستیم.

باطنی اضافه کرد: در وصف فضای مجازی اتفاقات ویژه‌ای افتاده است امروز به اذعان همگان مرجع‌ترین پلتفرم کودک و نوجوان شاد است. شاد امروز فعالیت فراتر از بحث‌های آموزشی فعالیت دارد.

مدیر شبکه امید ادامه داد: در حوزه زیست بومی شمرکه مرجع کودک و امید با شاد به صورت حداکثری به یکدیگر کمک می‌کنند. هرچه قدر ما بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشیم یک اتفاق بسیار خوب می‌افتد زیرا تصور ما بر این است شبکه کودک و امید به همراه بیش از 70 درصد فعالیت‌های کودکان و نوجوانان را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه دریافت آثار نظرسنجی‌ها و بخش زنده قرار است ما با شبکه شاد فعالیت‌هایی داشته باشیم.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار